۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84637148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار بستری‌های کرونا در گیلان به بیش از ۲.۵ برابر رسید

رشت - ایرنا - آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان گیلان طی ۲ هفته اخیر بیش از ۲.۵ برابر شد که این روند افزایشی طی روزهای اخیر شتاب بیشتری گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آمار بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های گیلان که به مدت پنج ماه روند نزولی را طی می‌کرد از اواخر دی ماه امسال سیرصعودی را پیش گرفته به طوری که آمار بسترهای با شدت بیشتر در حال افزایش است.

آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان گیلان که بیست و هشتم ماه گذشته با ۱۱۸ نفر به کمترین عدد در سال جاری رسیده بود بعد از گذشت ۲ هفته به ۳۳۰ نفر رسیده‌ است، ضمن اینکه این رقم روز گذشته ۲۹۲ نفر بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان با اشاره به روند افزایشی بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان از بهمن ماه جاری گفت: این روند طی هفته جاری شتاب گرفته است.

دکتر فردین مهربیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار امروز، هم‌اکنون ۳۳۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری هستند که ابتدای هفته جاری "شنبه" ۲۵۱ بیمار بستری بودند.

وی با بیان اینکه بستری‌های روزانه مبتلا به کرونا نیز در استان گیلان در حال افزایش است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۴ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان خاطر نشان کرد: ۳۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری و تحت مراقبت ویژه هستند.

اومیکرون را جدی بگیرید

مهرابیان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اهمیت آن برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اظهار داشت: سویه جدید کرونا "اومیکرون " قدرت سرایت بالایی دارد بنابراین عمل به توصیه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا و انتشار ویروس اهمیت دارد.

وی از مردم خواست ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند و با تزریق هر سه دز واکسن مراقب خود و دیگران باشند.

کارشناسان و مسئولان بهداشت و درمان نیز می‌گویند: سویه جدید ویروس کرونا در افراد دارای بیماری‌های مزمن بسیار خطرناک است، افرادی که سه نوبت واکسن کرونا را دریافت نکرده‌اند در معرض ابتلا به نوع شدید این بیماری قرار دارند، بنابراین ضروریست تا این افراد ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی هر سه دز واکسن را دریافت کنند.

رنگ آبی که پس از هفت ماه از هجدهم ماه جاری به نقشه کرونایی گیلان بازگشته بود کمتر از ۲ هفته باقی ماند، رنگ زرد از ششم بهمن، نارنجی از هشتم و قرمز از ۱۳ بهمن بار دیگر در نقشه این استان ظاهر شدند.

هم اکنون شهرستان های لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، ماسال و رودبار در رنگ بندی قرمز، املش، رشت، خمام، تالش، آستارا، سیاهکل، بندرانزلی، رضوانشهر، فومن، رودسر، صومعه‌سرا و شفت در رنگ‌بندی نارنجی قرار دارند.

کرونای قرمز و نارنجی در نقشه کرونایی گیلان آموزش دانش‌آموزان را نیز غیرحضوری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha