۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 84637343
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح شهاب باید به سمت پیش دبستان برود

تهران-ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح شهاب باید به سمت پیش از دبستان برود و این طرح را باید به یک سکوی جامع تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز پنجشنبه در حاشیه مراسم تقدیر از تلاش‌های علمی دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان، برگزیده در سطح ملی، جهانی و فعالیت‌های پژوهش محور در جمع خبرنگاران  درباره روند ادامه طرح شهاب اظهار داشت: این طرح برای استعدادیابی دانش آموزان برتر طراحی شده است، بنابراین نیاز است که این طرح به سکوی جامع با طراحی یک پلتفرم تبدیل شود تا دانش‌آموزان به سمت مراکز تخصصی هدایت شوند.

وی با بیان اینکه طرح شهاب باید به سمت پیش از دبستان برود، تصریح کرد: به طور مداوم با دانش‌آموزان این مراکز در ارتباط هستم، این دانش‌آموزان هویت ملی دارند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: مسوولان باید مسوولیت جدی خود را در پرورش و حفظ این دانش آموزان به کار گیرند، مشوق‌هایی برای این دانش آموزان خواهیم داشت تا فرهنگ مناسبی ایجاد شود و این افراد در کشور بمانند.

نوری با بیان اینکه بنیاد نخبگان تسهیلاتی را نیز برای این افراد درنظر گرفته است، گفت: باید طرح شهاب را به یک سکوی جامع تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: اساسنامه باشگاه دانش پژوهان جوان باید تدوین شود تا عدالت آموزشی تربیتی با برخی از واحدهای این سازمان برای دانش آموزان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، طرح شهاب مخفف شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است که آموزش و پرورش با اجرایی کردن این طرح گامی در راستای شناسایی استعدادهای مختلف دانش آموزان برداشته است، برگزاری آزمون تنها شناساگر استعداد ذهنی دانش آموزان است در صورتی که شناسایی استعداد باید در همه زمینه ها انجام شود.

 وزیر آموزش و پرورش همچنین درمورد مراسم امروز اظهارداشت: در این مراسم بیش از ۳۰۰ نفر از برگزیدگان کنگره قرآنی استعدادهای درخشان، دانش‌آموزان برگزیده جوان خوارزمی و المپیادهای علمی امروز تجلیل شدند.

نوری افزود: این دانش‌آموزان در فردای بسیار نزدیک با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه‌های این کشور ارزش بیشتری می‌دهند، بنابراین باید در جامعه زمینه ظهور استعدادهای این افراد فراهم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha