معاون استاندار آذربایجان‌غربی: انقلاب اسلامی حاصل تفکر و روحیه جهادی مردم ایران بود

مهاباد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: انقلاب اسلامی با روحیه جهادی و انقلابی مردم ایران به دست آمده و برای بقای آن هم به این تفکر نیاز است.

رضا ابراهیمی روز پنجشنبه در آیین معارفه سرپرستان فرمانداری‌های چهاربرج و باروق اظهار داشت: اصلی ‌ترین و بنیادی‌ترین شعار دولت سیزدهم "دولت مردمی و ایران قوی" است و این به منزله آن است که مردم در امورات خود نقش ایفا کنند.

وی با بیان اینکه بدون حضور مردم هیچ اتفاقی نمی‌افتد و انجام هرکاری هم باید با پشتکار مردم باشد، افزود: باید سخنان مردم در این دولت شنیده شود و مسوولان نیز در بین مردم بوده و خود را خادم آنان بدانند.

وی با بیان اینکه ایرانی قوی زمانی محقق می‌شود که تفکر انقلابی و جهادی در کشور حاکم باشد ادامه داد: با این تفکر ایران اسلامی با در جنگ با رژیم بعثی عراق که ۵۰ کشور حامی وی بودند پیروز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز ایران در جنگ اقتصادی به سر می‌برد، گفت: برای برون رفت از این وضعیت به تفکر انقلابی و پشتوانه مردمی نیاز است و دولت سیزدهم در عرصه بین‌المللی و مسایل داخلی به صورت هوشمندانه گام های خوبی را برداشته است.

ابراهیمی سفر اخیر رییس جمهوری به مسکو را عزتمندانه و ثمره تفکر انقلابی دانست، افزود: دولت مردمی با همین رویکرد و تفکر انقلابی در مذاکره‌ها ظاهر شده و تاکنون بسیار تاثیرگذار بوده است.

ذغدغه اصلی رییس جمهوری مردم است

وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه اصلی رییس جمهوری مردم است، گفت: باید ما مدیران هم به عنوان خادمان مردم با این رویکرد و دیدگاه کارها را پیش برده و برای حل مشکلات مردم گام برداریم.

وی همچنین اضافه کرد: مقام عالی استان‌ هم توجه و توسعه مناطق کم‌برخوردار را در اولویت کاری قرار خود داده است از اینرو همه مدیران نیز این مهم را مدنظر قرار دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تغییر و تحول اداری یک امر طبیعی است و به منزله ناتوانی مدیر قبلی نیست و بلکه با تغییر دولت‌ها، افکار و برنامه‌های جدید نیز بکارگیری می‌شوند.

وی با اشاره به ارتقای باروق و چهاربرج به شهرستان افزود: زیرساخت‌های موجود پاسخگوی نیاز یک شهرستان نیست و در این زمینه وظیفه فرمانداران جدید این ۲ شهرستان برای تکمیل این زیرساخت ها بسیار سنگین است.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی: انقلاب اسلامی حاصل تفکر و روحیه جهادی مردم ایران بود

وی استقرار اداره‌ها در این ۲ شهرستان را گام اولیه و اساسی برای پیشرفت عنوان کرد و اظهار داشت: این ۲ مدیر براساس داشتن ویژگی مردمی و آشنا بودن به منطقه و آشنایی با ساختار و سازمان ها انتخاب شده و باید برای ارتقا و توسعه شهرستان‌های تحت مدیریت خود تلاش کنند.

امام جمعه چهاربرج نیز در این آیین اظهار داشت: سرپرست فرماندار پیشین این شهرستان تا آخرین لحظه در انجام وظایف محوله و حتی فراتر از آن تلاش کرد و خود را یک شهروند چهاربرجی می‌دانست.

 حجت‌الاسلام اصغر جلالی افزود: وی همچنین در این شهر با تمام قوا خدمت کرد و در ارتقای چهاربرج به شهرستان و همچنین برطرف کردن موانع موجود همه تلاش خود را به کار گرفت.

وی اضافه کرد: امید است فرماندار جدید نیز با برنامه‌های نو و ابتکارانه در ارتقا و پیشرفت بیش از پیش این شهرستان و همچنین استقرار اداره‌ها در آن تلاش کند.

امام جماعت باروق نیز در آیین معارفه سرپرست فرمانداری این شهرستان با قدردانی از سرپرست سابق فرمانداری باروق اظهار داشت: لازمه توسعه باروق توجه به زیرساخت‌های آن است به طوری که عدم استقرار اداره‌ها، مانعی برای توسعه است که باید در سطح استانی و ملی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام علی محمدی نسب با بیان اینکه باروق یک منطقه شهید پرور بوده و ظرفیت های زیادی برای پیشرفت دارد، افزود: برای استقرار امامت جمعه نیز در این شهرستان، باید اداره‌های دولتی مستقر شوند.

معاون استاندار آذربایجان‌غربی: انقلاب اسلامی حاصل تفکر و روحیه جهادی مردم ایران بود

وی همچنین گفت: با توجه به کوهستانی و سخت گذر بودن راه بیشتر روستاهای این شهرستان و همچنین بارش زیاد برف توام با کولاک، در فصل زمستان راه ارتباطی روستاها مسدود می‌شود که امدادرسانی به صورت زمینی سخت می‌شود و باید امدادرسانی به صورت هوایی صورت پذیرد که لازمه آن اختصاص امکانات لازم است.

در این آیین‌های جداگانه با حکم استاندار آذربایجان‌غربی "قادر حبیبی" و "صالح حسینی" به ترتیب به عنوان سرپرستان فرمانداری‌های چهاربرج و باروق معرفی و منصوب شدند.

همچنین از خدمات "فخرالدین صمدی" و "سهند علی ستاری" سرپرستان سابق فرمانداری چهاربرج و باروق تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، در ۲۱ تیرماه سال جاری، براساس مصوبه هیات دولت بخش‌های باروق و مرحمت‌آباد به شهرستان ارتقا و از میاندوآب منفک شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha