گلزار شهیدان در هزار و ۴۰۰ نقطه خراسان رضوی عطرافشانی شد

مشهد- ایرنا- گلزار شهدا در ۹۰ شهر و بیش از هزار و ۳۰۰ روستای خراسان رضوی همزمان با دهه مبارک فجر عصر پنجشنبه گلباران و عطرافشانی شد.

در آیین غبارروبی مزار شهدا در بهشت رضا(ع) مشهد، رییس ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی حوزه تولیت آستان قدس رضوی در سخنانی گفت: بنا به فرموده خداوند متعال در قرآن کریم، شهدا از بندگان محبوب خدا و گرامی ترین آنان هستند که در مرتبه ای بالاتر از مجاهدان قرار گرفته و نزد خداوند روزی می‌خورند.
حجت الاسلام عباس فرازی‌نیا افزود: شهدا بندگی خدا را تمام و کمال انجام داده اند و امروز به عنوان در رفتار و اخلاق، الگو و مایه افتخار جامعه خود شده اند و امروز ما میراثدار خون آنان هستیم.

مسوول روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: مراسم مرکزی عطرافشانی و گلباران مزار شهدا با عنوان "میهمانی لاله‌ها" و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) پیشوای آزادگان جهان و بیش از ۱۷ هزار شهید سرافراز و گلگـون کفن استان خراسان رضوی، همزمان در گلزار بهشت رضا(ع) مشهد برگزار شد.

مهدی طوریان به حضور خانواده شهدا و ایثارگران و مردم قدرشناس استان در این مراسم اشاره و بیان کرد: سخنرانی، اجرای سرود و همراهی یگانهای مختلف نیروهای نظامی و انتظامی و مداحی مداحان اهل بیت (ع) از جمله برنامه های این مراسم در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) بود.

گلزار شهیدان در هزار و ۴۰۰ نقطه خراسان رضوی عطرافشانی شد


وی با اشاره به اجرای شیوه نامه های بهداشتی مقابله با کرونا در آیین مردمی مهمانی لاله ها ادامه داد: نظیر این مراسم در گلزار شهدای حرم مطهر رضوی (ع) و گلزار شهدای آرامستان خواجه ربیع و شهدای گمنام جبل النور کوهسنگی مشهد نیز برگزار شد.

پرونده ۱۷ هزار و ۳۲۱ شهید، ۵۰ هزار و  ۳۹۵ جانباز و سه هزار و ۳۹۲ آزاده دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم در بنیاد شهید خراسان رضوی ثبت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha