کرملین: اعزام نیروهای آمریکایی به قاره اروپا اوضاع ژئوپلیتیکی را متشنج تر می کند

مسکو -ایرنا- "دیمیتری پسکوف" سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: اعزام نیروهای آمریکایی به قاره اروپا اوضاع ژئوپلیتیکی این منطقه را متشنج تر می کند.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، پسکوف امروز (پنجشنبه) به خبرنگاران گفت: روسیه بطور دائم از آمریکا می خواهد تا بر تنش ها در قاره اروپا نیفزاید، اما متاسفانه طرف آمریکایی به تنش زایی در این منطقه ادامه می دهد.

 وی افزود: این بار فقط موضوع اظهارات تحریک آمیز مقام های آمریکایی مطرح نیست که می گویند جنگ بزودی شروع می شود و همه هزینه های سنگین را پرداخت می کنند، بلکه واشنگتن نیروهای نظامی خود را به کشورهای اروپایی هم مرز با روسیه اعزام می کند.

 سخنگوی پنتاگون  همزمان با افزایش تنش ها میان آمریکا و ناتو با روسیه بر سر اوکراین، روز چهارشنبه اعزام نیروهای آمریکایی به اروپا را تایید و اعلام کرد که واشنگتن به زودی نیروهایی به رومانی، لهستان و آلمان اعزام می کند. "جان کربی" با بیان این ادعا که وضعیت کنونی تقویت موضع بازدارندگی و دفاعی جناح شرقی ناتو را ضروری می کند، تصریح کرد: یک هزار سرباز که اکنون در آلمان مستقر هستند، در چند روز آینده به رومانی منتقل خواهند شد و به ۹۰۰ نیروی آمریکایی خواهند پیوست که پیش از این در رومانی مستقر بودند.

کربی ادامه داد حدود دو هزار نیرو را نیز از آمریکا به اروپا منتقل خواهیم کرد که به لهستان و آلمان منتقل خواهند شد.

پسکوف در ادامه خاطرنشان کرد که تصمیم آمریکا برای اعزام نیروهای نظامی بیشتر به اروپا، برای کاهش تنش ها در این منطقه گرفته نشده است. بدیهی است که این گام ها در جهت کاهش تنش ها برداشته نمی شود و برعکس اقدامات آنها بر دامنه تنش ها خواهد افزود.

 به گفته سخنگوی کاخ کرملین، نگرانی روسیه در مورد این تصمیم آمریکا کاملا بجا است و هر گونه تدابیری که روسیه برای تامین امنیت خود اتخاذ می کند نیز موجه است.

رویکرد آمریکا در مساله تهاجم روسیه به اوکراین تغییری نکرده است

پسکوف در ادامه سخنان خود گفت که هیچ تغییری را در مورد رویکرد آمریکا در مورد مساله تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین نمی بیند.

وی در واکنش به اخبار برخی رسانه ها که واشنگتن از اصطلاح "اجتناب ناپذیر بودن تهاجم روسیه به اوکراین صرف نظر می کند"، گفت: ما تغییری در این مورد مشاهده نکردیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha