عمان با قراردادن انصارالله یمن در لیست گروه‌های تروریستی مخالفت کرد

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه عمان گفت که این کشور با قراردادن انصارالله یمن در لیست گروههای تروریستی مخالف است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ۲۶ سپتامبر یمن، «بدر البوسعیدی» وزیر امورخارجه عمان امروز (پنجشنبه) در گفت و گو با سایت «مونیتور» آمریکا تاکید کرد که کشورش با قراردادن مجدد «انصارالله» در فهرست گروه‌های تروریستی مخالف است.  

وی اظهار داشت: این اقدام (قراردادن انصارالله در لیست گروه‌های تروریستی) تلاش‌های سیاسی در خصوص ادامه مذاکره و یافتن راه حل سیاسی برای بحران و جنگ جاری در یمن را از بین می‌برد. 

البوسعیدی در این مصاحبه با بیان اینکه تروریستی بودن انصارالله را رد می‌کنیم، افزود: انصارالله بخشی از راه حل [ سیاسی یمن ] است و تروریستی بودن آن‌ها مانع حضور آن‌ها بر سر میز مذاکره می‌شود. 

وزیر امورخارجه عمان خواستار آتش بس در یمن شد. 

ابوظبی و ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری عربستان پس از اینکه نیروهای مسلح یمن در پاسخ به مشارکت امارات در این تجاوز با استفاده از حملات هوایی و تامین مالی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش در یمن با سه عملیات موشکی و پهپادی گسترده عمق خاک این کشور را هدف قرار داد از  آمریکا خواستند تا انصارالله را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. 

حملات هوایی نیروهای مسلح یمن به امارات، تئوری نظریه امن بودن این کشور حاشیه خلیج فارس را از بین برد و به گفته مردم محلی و اقتصاددانان این کشور پس این حملات به کشوری نا امن تبدیل شد. 

عربستان به همراه امارات و بحرین و با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و تلاش کرد که «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند اما در طول نزدیک به هفت سال گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است. 

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست‌های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا کرده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می‌جنگند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha