۴۵ نفر با بهره‌برداری شهرک گلخانه النگ کردکوی مشغول به کار شدند
بهره برداری از شهرک گلخانه النگ کردکوی

گرگان- ایرنا - شهرک گلخانه " النگ" شهرستان کردکوی استان گلستان در سومین روز گرامیداشت دهه مبارک فجر با سرمایه گذاری ۳۷۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۵ نفر با حضور جمعی از مسوولان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا،  مدیر شرکت شهرکهای کشاورزی استان گلستان روز پنجشنبه در آیین بهره برداری این واحد تولیدی گلخانه ای گفت : اجرای این طرح در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب تحت عنوان " تولید و سیاست های اقتصادی دولت مردمی و پشتیبانی ها، مانع زدایی ها " و برنامه های مقام عالی وزارت به منظور ایجاد رونق تولید، اشتغالزایی و رفع چالش بیکاری، افزایش بهره وری از منابع آب و خاک و تامین امنیت غذایی با رویکرد تولید محصولات صادرات محور بوده  است.
نعمت الله کفشگیری افزود: شهرک گلخانه النگ در زمینی به مساحت هفت هکتار با مقدار اعتبارات یادشده از محل دولتی، تسهیلات بانکی و آورده شخصی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: این شهرک ظرفیت تولید سالانه یک هزار تن محصولات سبزی و صیفی و ۲۲۰ هزار گل شاخه بریده و گلدانی را دارد که با مشارکت ۶ سرمایه گذار ایجاد شده است.
به گفته وی این شهرک هم اکنون ظرفیت ایجاد اشتغال مسقیم برای ۴۵ نفر فراهم کرده است.

۴۵ نفر با بهره‌برداری شهرک گلخانه النگ کردکوی مشغول به کار شدند

استان گلستان با داشتن هفت اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا ظرفیت تولید سالانه ۹۲ محصول زراعی و باغی و وجود زمین های مستعد کشاورزی، مراتع پرورش دام، طیور، شیلات و آبزیان و گیاهان دارویی، زمینه ایجاد شهرک های کشاورزی را دارد.
این استان شمالی با بیش از ۲۰ هزار کیلومترمربع وسعت، ۶۶۷ هزار زمین کشاورزی، سه میلیون واحد دامی، ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار عرصه مرتعی، یک هزار واحد مرغداری و دسترسی به ۱۱۰ کیلومتر از ساحل دریای خزر را دارد و اقتصاد عمده و اصلی ساکنان آن بر پایه کشاورزی است.
مطابق آخرین سرشماری رسمی؛ گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha