به گزارش ایرنا، پنجمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.
اخبار روز پنجم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.
بیمادر و دسته دختران در راه روز پنجم جشنواره
چهارمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با ۲ فیلم بی مادر اثر سید مرتضی فاطمی به همراه دسته دختران به کارگردانی منیر قیدی، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
ملاقات خصوصی با یکی از مردان آهنین/ نزدیک بود خلافکار شوم
بازیگر فیلم ملاقات خصوصی و قهرمان اسبق مسابقه مردان آهنین گفت: در این فیلم تا حدی شخصیت خودم و دوستانم را بازی میکنم. برخی دوستانم تا چند سال پیش به خاطر شرکت در برنامه مردان آهنین افتخار شهر بودند ولی بعد از تعطیلی برنامه به خاطر خلافکاری راهی زندان شدند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
معجزه عشق در اسارت
فیلم ملاقات خصوصی با لحنی عاشقانه آغاز میشود، از خشونتی عریان گذر میکند و دوباره بر بستر عشق آرام میگیرد. مثل گلی شاداب و باطراوت که پژمرده میشود و دوباره جان میگیرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
ملاقات خصوصی به علفزار نرسید
فیلم ملاقات خصوصی به کارگردانی امید شمس با دریافت ۳۸.۵ ستاره توانست در میان هشت فیلم اکران شده تا چهار روز نخست جشنواره فیم فجر در جایگاه سوم ردهبندی ستارگان منتقدان قرار گیرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
رویدادهای چهلمین جشنواره فیلم فجر در قاب تلویزیون
شبکه نمایش هفته آینده علاوه بر مرور فیلمهای سینمای انقلاب اسلامی، برنامهها و رویدادهای چهلمین جشنواره فیلم فجر را تا جمعه ۲۲ بهمن پخش میکند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
کجای فیلم ماهان بوی سفارشی می دهد؟
تهیه کننده فیلم ماهان با بیان اینکه فیلم ماهان سفارشی از سوی فرد و ارگان خاصی نیست، گفت: کجای این فیلم بوی سفارشی می دهد که چنین سوالی را مطرح کردید. البته اگر بخواهم با صراحت پاسخ دهم،می گویم: بله؛ از طرف خداوند سفارش ساخت این فیلم را قبول کردیم و به نحو احسن سفارش را انجام دادیم.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
شب چهارم؛ تندباد رمانس
در چهارمین شب از اکرانهای چهلمین جشنواره فجر فیلمهای ملاقات خصوصی و ماهان به نمایش درآمد که در هر ۲ میتوان شاهد تراکمی برجسته از سویههای رمانس بود. سویههایی که در ساحت مضامین زیستی حرفی ارزنده برای گفتن دارند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
از رنجی که بابت تدوین میبریم
تدوین در پروسه تولید یک فیلم، از درجه اعتبار بسیار بالایی برخوردار است تا جایی که مهمترین بخش پست پروداکشن یک کار را شامل می شود.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
دیالوگهایی که ناخواسته میخندانند؛ آفت نابازیگری در هجوم بیمتنی
یکی از اشکالات قابل توجه برخی از فیلم های اول جشنواره چهلم، رعایت نکردن تکنیک های رایج در حوزه بازیگری است.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
گزارشهای یک عاشق عوضی| رو چهارم؛ خدایا این خوشیها را از ما نگیر
اینجا چقدر عجیب است؟ همه راه می روند، می نشینند، حرف می زنند، می نویسند و تازه پول هم در می آورند. خیلی عجیب است.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
جادههای رستگاری یا تا کی باید فیلمهای غیرحرفهای ببینیم؟
فیلم های جاده ای در مسیر سیر و سلوک، در صورت پرداخت درست، جاذبه های بسیاری برای مخاطب دارند. این فیلم ها فارغ از وجوه دراماتیک، متناسب با جغرافیا و اقلیم خاص روایت، دربردارنده شاخصه های نوآری هستند که زمینه بسط فضای داستانی و مهیج شدن آن را فراهم می آورند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
روایتی متعهد بر محور انسانیت
جای دسته دختران در سینمای ایران خالی بود، منیر قیدی بعد از ویلایی ها که خوش ساختترین فیلم در حوزه جنگ بود و از نقش تاثیرگذار زنان در دفاع مقدس حرف میزد، در گام دومش با اقتدار بیشتری فیلم محکم و قهرمان محوری را ساخته است.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
اعلام برنامه چهارمین روز از نشستهای فرهنگی در خانه جشنواره
برنامه روز چهارم از نشستهای فرهنگی که در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر برگزار میشود، اعلام شد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
مدیرعامل خانه سینما از نکوداشت «فرشته طائرپور» جا ماند
سیدمحسن فاطمی به عنوان کارشناس نکوداشت فرشته طائرپور با موضوع نسبت کودک و نوجوان با سینما، جایگزین منوچهر شاهسواری شد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
آرای مردمی جشنواره چهلم به کام پنج فیلم
پنج فیلم ملاقات خصوصی، شادروان، علفزار، مردبازنده و موقعیت مهدی صدرنشین جدول آرای مردمی جشنواره فیلم فجر در استان تهران شدند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
ملاقاتخصوصی که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها
شاید یکی از مصداقهای بارز بیت مشهور حضرت حافظ که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکلها را بتوان در کلیت فیلم ملاقات خصوصی مشاهده و تبیین کرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
محصول مشترک و ژانرهای مغفول؛ هزار راه نرفته
ساختار ضعیف لایه های دروغ سبب واکنش ها و حواشی بسیار زیادی شد و فضا را برای گروهی فراهم ساخت تا به بهانه مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، تیغ تیز انتقادات را متوجه اینگونه حمایتها کنند اما بضاعت سینمای ایران در ساخت گونه های فیلمسازی بیوگرافی و اکشن به فراموشی سپرده شد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
نشست رسانهای دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر به دنبال بهبودی از کرونا
نشست رسانهای دبیر چهلمین جشنواره فجر با کمی تاخیر پس از بهبودی از ابتلا به کرونا، فردا ۱۶ بهمن ماه در خانه جشنواره برگزار میشود.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
ماهان و ستارههای انگشتشمار
فیلم ماهان به کارگردانی حمید شاهحاتمی در میان هشت فیلم اکران شده در چهار روز اول جشنواره فیلم فجر، با افول ستارههای منتقدان سینما مواجه شد و با امتیازی انگشت شمار، فقط ۶ ستاره را از آن خود کرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
پژمان جمشیدی: کت و شلوار سیمرغ ندوختهام
بازیگر فیلم «بی مادر» در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر پیشبینی دریافت جایزه، در جشنواره فیلم فجر گفت: هنوز برای دوختن کت و شلوار سیمرغ زود است. هر کسی برنده سیمرغ شود قسم میخورم خوشحال شوم.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
شگفتیهای جشنواره فیلم فجر روی پیشخوان چلهسیمرغ
همزمان با شروع به کار چهلمین جشنواره فیلم فجر، خبرگزاری ایرنا ویژه نامهای تحت عنوان «چله سیمرغ» برای این جشنواره چاپ میکند که در چهارمین شماره آن به توقیف نشدن فیلمهای این جشنواره اشاره شده است؛ همچنین کارگردان دهه هفتادی که در گذشته کودک کار بود، منتقدان را در جشنواره شگفتزده کرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
«ملاقات خصوصی» ستایش شد/«ماهان» نکوهش!
فیلمهای ملاقات خصوصی ساخته امید شمس و ماهان ساخته حمید شاهحاتمی در روز چهارم از چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند. گروهی از اهالی رسانه و منتقدان، ملاقات خصوصی را تحسین کردند در حالیکه خبرنگاران و کارشناسان سینمایی، فیلم «ماهان» را مورد نکوهش و نقد قرار دادند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
انتقاد از فیلمهای بخش رقابتی بالا گرفت/ متهم ردیف اول: هیأت انتخاب
نمایش فیلم لایههای دروغ در روز سوم و فیلم ماهان در روز چهارم جشنواره، انتقادات اهالی رسانه را نسبت به نحوه گزینش فیلمها برانگیخت. متهم ردیف اول این مطالبات هیأت انتخاب جشنواره بود.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
اعلام اسامی نهادهای راهیافته به بخش تجلی اراده ملی جشنواره چهلم
اسامی ۲۲ نهاد شرکتکننده در بخش تجلی اراده ملی چهلمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد تا با توجه به اولویتهای موضوعی سازمان متبوع، طی مراسمی با حضور مقامات، هنرمندان و رسانهها به فیلمهای منتخب از نگاه خود، جوایزی اهدا کنند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
دبیر جشنواره فیلم فجر به برج میلاد آمد
دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر پس از رهایی از ابتلا به بیماری کرونا به خانه جشنواره آمد و از بخشهای مختلف آن بازدید کرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
نقاشزاده: آثار منتخب هیات انتخاب جشنواره چهلم قابل دفاع است
دبیر چهلمین جشنواره فیلم فجر گفت: هیات انتخاب با توجه به همه آثاری که دیدند فیلمها را انتخاب کردند، انتخابشان هم قابل دفاع است و از لحاظ تنوع ژانر در سینمای ایران میشود به آنها اعتماد کرد.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
ماهان؛ پسر کو ندارد نشان از پدر
گویا این تقدیر شوم سینمای ایران است که فرزندان کارگردانان نمیتوانند پا در جای پای پدر بگذراند و همچو پدر راههای موفقیت را طی کنند.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
تنگه ابوقریب الگوی دسته دختران نبود
کارگردان فیلم دسته دختران گفت: در ساخت دسته دختران از تنگه ابوقریب الگو نگرفتم تلاش کردم فیلم خودم را بسازم.
ادامه خبر را در اینجا بخوانید.
نظر شما