رئیس مجمع نمایندگان فارس: اصلاح قانون بکارگیری سلاح را پیگیری می‌کنیم

شیراز-ایرنا-رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون بکارگیری سلاح توسط پلیس در مقابله با اراذل و اوباش خشن در قالب لایحه‌ای از سوی مسئولان انتظامی و امنیتی یا طرحی دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی به طور جدی دنبال می شود.

علیرضا پاک فطرت جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر، پلیس وظیفه‌شناسی که شامگاه ۱۳ بهمن ماه در درگیری با اراذل و اوباش در منطقه بیدزرد شیراز به شهادت رسید،گفت: براساس اسناد و فیلم‌هایی که از لحظاتی قبل از شهادت این شهید والامقام وجود دارد وی می توانست با سلاحی که در دست دارد در زمانیکه مورد هجوم ناجوانمردانه این فرد اوباش قرار گرفت با شلیک،این فرد را از پای درآورد اما این مامور وظیفه شناس صبوری و استقامت را پیشه کرد اما در مقابل فرد اراذل با ناجوانمردی گلوی این سرهنگ نیروی انتظامی را با چاقو برید و وی را به شهادت رساند.

وی با بیان اینکه مشاهده این صحنه‌ها که بخش از تصاویر و فیلم‌های آن در فضای مجازی منتشر شده دل هر مخاطبی را به درد می‌آورد،افزود: در پی این رخداد باید ابتدا تسلیتی به دستگاه‌های عریض و طویلی که سالانه بودجه‌های کلانی را با هدف ارشاد جامعه و فرهنگ سازی جذب می‌کنند گفت و از آنها سوال کرد که در حوزه فرهنگ سازی چه اقدامی انجام شده که همچنان این نوع اراذل و اوباش خشن در سطح جامعه وجود دارند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این رخداد نشان می دهد که در حوزه فرهنگ سازی موفق نبوده ایم و باید در این بخش تجدید نظر کرد و باید این دستگاه‌ها حداقل ۶ ماه یکبار گزارش کاملی از اقدامات صورت گرفته ارایه دهند.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که آیا پلیس درمقابل اراذل و اوباش که با چاقو و دشنه به ماموران حمله ور می شوند اجازه بکارگیری سلاح را دارد یا خیر؟، گفت: اگر این اجازه به پلیس داده نشده که باید سریعا فرماندهی انتظامی کشور لایحه‌ای را به مجلس ارایه دهد و این آمادگی اکنون در مجلس وجود دارد که اجازه بکارگیری سلاح را صرفا دربرابر اراذل و اوباش به پلیس بدهد.

پاک فطرت اضافه کرد: مجلس قطعا با صدور مجوز استفاده از سلاح در مقابل اراذل و اوباش موافق است اما این مساله با موضوعات دیگری ازجمله افرادی که در دفاع از حق خود تجمع اعتراضی و یا راهپیمایی مسالمت آمیز دارند تفاوت دارد.

وی تاکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه کسانیکه در حوزه امنیت جامعه و کشور در تلاش هستند باید دربرابر شروران و اراذل و اوباش حق استفاده از سلاح داشته باشند به نحویکه دستگاه قضایی نیز این افراد را محاکمه نکند و اگر قرار باشد این محاکمه در مواردی خاص مطرح باشد اینکار نباید در ملاء عام انجام شود زیرا اقتدار پلیس باید حفظ شود.

‌‎رئیس مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: اقتدار پلیس با استفاده از سلاح در مقابل اوباش،امکانات و ماشین آلات مناسب و به روز، نرم افزار نوین و آموزش های لازم ازجمله دفاع شخصی و جنگ تن به تن حفظ خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه قضا و نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی نیز در خصوص وضع قوانین قوی تر کوتاهی کرده اند و باید این کار مهم زودتر صورت می‌پذیرفت تا شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

پاک فطرت عنوان کرد: اگر فرماندهی انتظامی کشور و دستگاه قضا لایحه ای درباره قانون بکارگیری سلاح به مجلس ارایه نکند این کار در قالب یک طرح دوفوریتی در مجلس شورای اسلامی دنبال خواهد شد اما بهتر است که پلیس و نیروهای امنیتی و انتظامی لایحه دوفوریتی قوی و کارآمد به مجلس ارایه دهند.

وی اظهار داشت: هیچ رحمی نباید در مقابل برخورد با اراذل و اوباشی که به اصول انسانی و مردانگی پایبند نیستند وجود داشته باشد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی بر تقویت پلیس در مقابل برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه تاکید کرد و افزود: آمادگی جسمانی پلیس،ارایه آموزش های جنگ تن به تن و آموزش هایی از این دست به نیروهای پلیس امری مهم و ضروری است.

وی گفت: حل مسائل فرهنگی با شعار دادن و آماردهی درست نمی شود و باید معضلات با کار کارشناسی و تصویب قوانین کارآمد کاهش یابد.

شهید علی اکبر رنجبر مامور انتظامی شامگاه ۱۳ بهمن ماه جاری در ساعت ١٩ و ۴۸ دقیقه با سلاح سرد مورد هجوم اراذل و اوباش در منطقه بیدزرد شیراز قرار گرفت و به شهادت رسید.

 با تلاشهای شبانه روزی و اقدامات عملیاتی پلیس انتظامی استان و همکاری اطلاعاتی ویژه سربازان گمنام امام زمان(عج) قاتل فراری  ظهر جمعه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ در شیراز دستگیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha