جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در کرمان گشایش یافت

کرمان - ایرنا - چهاردهمین جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر عصر جمعه همزمان با سراسر کشور در محل موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز جشنواره هنرهای تجسمی فجر نمایشگاه آثار منتخب هنرمندان تجسمی استان کرمان نیز در موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان با عنوان تجسم هنر افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در این آیین گفت: با وجود شیوع کرونا دوره جدیدی از فعالیت های فرهنگی و هنری در استان کرمان آغاز شده و جشنواره هنرهای تجسمی از جمله همین برنامه هاست که در دهه فجر انقلاب اسلامی اجرا می شود.

محمدرضا علیزاده افزود: به مناسبت گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی برنامه های مختلفی تدارک دیده شده و بین میلاد حضرت زهرا(س) تا میلاد حضرت علی (ع) رویدادهای فرهنگی و هنری متنوعی برگزار شده است یا خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایش فیلم های جشنواره فجر، اجراهای موسیقی و نمایش های صحنه ای نیز در ایام دهه مبارک فجر پیش بینی و انجام می شود تا هنردوستان بتوانند از این برنامه ها استفاده کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در چهاردهمین دوره برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر، شاهد هستیم که برای نخستین مرتبه همزمان در کرمان و در موزه هنرهای صنعتی این رویداد برگزار می شود که اتفاق مبارکی است.

وی با بیان اینکه بخش تجسم و هنر از بخش های اصلی این جشنواره است که در استان ها برگزار می شود ادامه داد: ۵۰ اثر تجسمی  از ۱۰ هنرمند استان کرمان در نمایشگاهی و در بخش های مختلف از جمله حجم، نقاشی- خط، عکاسی و نقاشی به نمایش گذاشته شده است.  

علیزاده گفت: نمایشگاه تجسم هنر تا روز ۳۰ بهمن برای بازدید علاقه مندان بر پاست و در پایان از هنرمندان برگزیده تقدیر به عمل می آید.

وی تاکید کرد: استمرار این جشنواره قطعا به ارتقای سطح فعالیت ها و آثار هنری کمک می کند و باید از همکاری همه کسانی که در برگزاری این رویداد تلاش کرده اند تشکر کنم.

جشنواره ملی هنرهای تجسمی فجر در کرمان گشایش یافت

موزه هنرهای معاصر صنعتی کرمان در خیابان شریعتی کرمان واقع شده است و علاقه مندان تا ۳۰ بهمن از ساعت ۸ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۹ می توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha