۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1571
کد خبر: 84638936
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاده ۶۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسدود است

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۲۱
کد خبر: 84638936
جاده ۶۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد مسدود است

یاسوج - ایرنا- سرپرست اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دنبال بارش برف شبانه روز گذشته در محورهای مواصلاتی ، جاده دسترسی ۶۰ روستا در مناطق سردسیری استان مسدود شده است.

الله کرم جانی پور روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده دسترسی ۶۰ روستا در مناطق کوهستانی شهرستان های مارگون و چران و بخش سردسیری دیشموک در کهگیلویه به دلیل بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته مسدود شده است.

وی اظهار داشت که در بارش رحمت الهی در شبانه روز گذشته نزدیک به ۴۰ سانتی متر برف در محورهای مواصلاتی مناطق کوهستانی استان باریده است.

جانی پور تصریح کرد : نیروهای راهداری از روز گذشته تاکنون سرگرم بازگشایی محورهای اصلی بوده اند و هم اکنون تمامی محورهای مواصلاتی اصلی استان باز بوده و تردد در آنها  برقرار است.

وی گفت: نیروهای راهداری تلاش می کنند از عصر امروز شنبه کار بازگشایی جاده های فرعی و روستایی مسدود شده را از سر بگیرند. 

جانی پور عنوان کرد: ۲۳ راهدارخانه ثابت و سیار در محورهای مواصلاتی این استان با شروع بارش‌ها در حال خدمت‌رسانی به رانندگان هستند.

در راهدارخانه‌های استان بیش از ۲۵۰ نفر آماده باش و ۱۰۰ نفر نیروی پشتیبان برای ارائه خدمت به مسافران در عملیات‌های راهداری زمستانه مستقر هستند.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲هزار و ۸۴۶ کیلومتر جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.

این استان حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان نزدیک ۲۰۰کیلومتر بزرگراه ، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی ، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳هزار نفری این استان در روستاها ساکن هستند.

کهگیلویه و بویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha