وضعیت شهرستان آبادان قرمز شد

اهواز- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اعلام آخرین رنگ بندی کرونایی استان خوزستان وضعیت شهرستان آبادان را قرمز ذکر کرد.

 به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  در حال حاضر شهرستانهای اهواز ، امیدیه ، ایذه ، بهبهان، دزفول ، شوش، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بر همین اساس شهرستانهای اندیمشک، آغاجاری ، باغملک، بندرماهشهر، حمیدیه، خرمشهر، دشت آزادگان، رامشیر، رامهرمز، شادگان ، گتوند، لالی، هفتکل، هندیجان و هویزه در وضعیت زرد قرار گرفته اند.

بر اسا اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تنها ۲ شهرستان اندیکا و باوی در وضعیت آبی قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز هم روز شنبه ضمن هشدار نسبت به روند صعودی ابتلا به کرونا در خوزستان گفت: آمار بستری و فوت ناشی از کرونا در این استان نسبت به هفته گذشته سه برابر شده است.

به گزارش ایرنا دکتر محمدحسین سرمست در نشست ستاد کرونا خوزستان در محل استانداری اظهار داشت: آمار ابتلای بیماران به کرونا در خوزستان هم  نسبت به هفته قبل ۶ برابر بیشتر شده که این موضوع نگران کننده است.

وی گفت: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان روند مطلوبی ندارد که امیدواریم با توجه به شیوع بیماری استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در تجمع بیشتر مود توجه قرار گیرد تا تعداد بیماران کمتر و خدمت رسانی بهتر شود.

وی همچنین  در خصوص روند واکسیناسیون در استان خوزستان گفت: با توجه به روند افزایشی بیماران کرونایی مراجعه برای واکسن نسبت به هفته قبل بیشتر شده اگرچه در مراکز واکسیناسیون استان خوزستان ازدحامی وجود ندارد.

سرمست افزود: در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت هدف استان خوزستان یک دُز، ۷۱ درصد ۲ دُز و ۲۱ درصد سه نوبت واکسن کرونا دریافت کرده اند همچنین مراجعه کودکان ۹ تا ۱۱ سال برای واکسیناسیون حدود ۹ درصد است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: تمام واکسن های موجود در مراکز تجمیعی استان قابلیت تزریق برای هر سه دُز را دارند لذا مردم نباید منتظر نوع خاصی از واکسن باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha