استاندار خراسان شمالی: گسترش روابط با کشورهای همسایه اولویت دولت سیزدهم است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: گسترش همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه اولویت‌ دولت سیزدهم است و رییس جمهور در این زمینه به استانداران مناطق مرزی اختیارات لازم را داده است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز شنبه در نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی اظهار داشت:  ارتباط هوایی و مرزی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی در اولویت قرار دارد و با کمک دستگاه دیپلماسی این موضوع به طور جدی پیگیری شود.

استاندار خراسان شمالی افزود: ارتباط تاجران استان با ترکمنستان هر چه سریعتر برقرار شود، ضمن اینکه نامه ای برای اجرای این طرح به نهاد ریاست جمهوری ارسال شده تا این موضوع تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مند به توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها با کشورهای همسایه هستیم و از هر گونه پیشنهادی به منظور توسعه و گسترش همکاری‌ها استقبال می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به زمینه‌های همکاری که از گذشته تا امروز بین دو کشور ایران و ترکمنستان در جریان است، گفت: آماده گسترش فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، گسترش گردشگری و توسعه روابط دانشگاهی بین دو کشور هستیم.

این استان براساس آمار سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۰ حدود ۸۶۳ هزار نفر جمعیت و  ۲۸ هزار کیلومتر مساحت دارد که ۲۸۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد و استان آخال یکی از پنج استان کشور ترکمنستان و همجوار با خراسان شمالی محسوب می شود که حدود ۹۷ هزار کیلومتر مساحت و افزون بر ۹۰۰ هزار نفر نیز جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha