۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84639147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تندباد با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت بجنورد را درنوردید

بجنورد-ایرنا- تندباد با سرعت ۶۱ کیلومتر بر ساعت امروز-شنبه- شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی را در نوردید که موجب خیزش گرد و غبار شد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا گفت: وزش تندباد در مرکز استان سبب خیزش گرد و خاک در این شهر شده و آلودگی هوا را  در پی داشته است.

وی خاطرنشان کرد:سرعت وزش باد در شهر جاجرم ۴۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است که در این منطقه هم سبب خیزش گرد وغبار شده است. 

وی افزود: سرعت وزش باد در ایستگاه مانه در شهرستان مانه و سملقان ۳۱ کیلومتر بر ساعت و در ایستگاه فاروج ۳۵ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به نفوذ جریان ناپایدار در استان خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی سبب وزش باد شدید و بارش های پراکنده باران و برف تا فردا خواهد شد.

برف خراسان شمالی را فرا می گیرد 

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی هم گفت: سامانه بارشی استان را فرا گرفته که فعالیت آن سبب بارش باران و برف در مناطق مختلف می شود. 

مهدی کمالی اظهار داشت: این سامانه بارشی سبب  وزش باد لحظه ای شدید، بارش باران و برف و بتدریج بارش برف و مه می شود و در ارتفاعات هم کولاک برف و مه پیش بینی شده است. 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط استان بویژه در شهرستان های رازوجرگلان بجنورد، مانه و سملقان، شمال شیروان و شمال گرمه و جاجرم و شمال اسفراین پیش بینی شده است.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: این سامانه بارشی تا اوایل صبح فردا در استان فعال است.  

بر اساس این گزارش با هشدار هواشناسی خراسان شمالی، دستگاه های خدمات رسان در این استان به حالت آماده باش درآمده اند. 

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha