سرانه ورزشی آموزش و پرورش گیلان با رتبه ۲۲ فاصله بسیاری با شرایط مطلوب دارد

انزلی - ایرنا - معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گیلان اظهار داشت : آموزش و پرورش این استان با ۱۴۰ سالن ورزشی و ۱۵ زمین چمن مصنوعی به لحاظ سرانه ورزشی دانش آموزی در رتبه ۲۲ کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر سراجی روز شنبه در آیین بهره برداری از زمین چمن مصنوعی دانش آموزی شهید بابک ایراندوست بندرانزلی سرانه ورزشی آموزش و پرورش کشور را یک و نیم متر مربع عنوان کرد و افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش استان گیلان با سرانه ورزشی ۲۶سانتی متر فاصله زیادی با میانگین کشوری دارد.

وی بر افزایش تعداد سالن های ورزشی و زمین های چمن مصنوعی در استان گیلان تاکید و ابراز امیدواری کرد : ظرف سالهای آینده آموزش و پرورش گیلان بتواند به میانگین کشوری نزدیک شود .

معاون آموزش و پرورش استان گیلان خواستار رعایت حداقل استانداردها در ساخت زمین های چمن مصنوعی و سالن های ورزشی شد و اظهار داشت : هنگامی که از بیت المال برای ساخت سالن و اماکن ورزشی استفاده می شود باید استاندارد لازم برای استفاده بهینه از این فضاها در نظر گرفته شود تا بتوان در مسابقات ورزشی نیز از این فضاها بهره لازم را برد .

سراجی گفت : زمین چمن مصنوعی شهید بابک ایراندوست دومین زمین چمن مصنوعی استان بود که در دهه فجر امسال به بهره برداری رسید .

سرانه ورزشی آموزش و پرورش گیلان با رتبه ۲۲ فاصله بسیاری با شرایط مطلوب دارد

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی نیز به پروژه بهره برداری شده شهید ایراندوست اشاره کرد و گفت : این پروژه از سال ۹۸ با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان در اردوگاه شهید گل آور احداث و امروز پس از اتمام به بهره برداری رسید.

محمود یوسفی فر هدف از احداث این زمین چمن مصنوعی جنب مسکن مهر را استفاده اقشار کم برخوردار ساکن در این مجموعه اعلام و تصریح کرد: این افراد می توانند از ظرفیت و امکاناتی که آموزش و پرورش ایجاد کرده بهره مند شوند و امیدواریم تا سال ۱۴۰۱ شاهد افتتاح استخر دانش آموزی در انزلی باشیم .

وی ادامه داد : شهرستان بندرانزلی اولین شهری بود که در آن هنرستان تربیت بدنی پسران برای دانش آموزان ایجاد شد و اکنون اولین هنرستان تربیت بدنی دختران در انزلی با ۱۸۰ نفر دانش آموز دختر فعال است واین استخر دانش آموزی با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی از نیازهای شهرستان برای استفاده دانش آموزان از این فضا بشمار می رود .

آموزش و پرورش شهرستان بندرانزلی ۹ سالن ورزشی و ۲ زمین چمن مصنوعی دانش آموزی دارد .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha