انتقاد معاون استاندار خراسان شمالی از افزایش فروشگاه‌های زنجیره ای در استان

بجنورد_ ایرنا_ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره ای در سطح استان به خصوص شهر بجنورد باعث اعتراض واحدهای صنفی خرده فروش و سوپر مارکت ها شده است.

به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: با روند افزایش فروشگاه‌های زنجیره ای پیش بینی می شود که واحدهای خرده فروش بیشتری تعطیل شوند  و این وضعیت در حالی است که قدرت خرید مردم طی ۱۰ سال اخیر کمتر شده و شیوع ویروس کرونا نیز فشارهای زیادی را به بر صنوف وارد کرده است.
 وی با بیان اینکه ۴۰ فروشگاه زنجیره‌ای در خراسان شمالی فعال است، تصریح کرد: قیمت و تخفیف های غیر واقعی، جانمایی نامناسب صنفی، نبود پارکینگ و هدایای غیرمنطقی از جمله تخلفات این فروشگاه ها در استان است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی خراسان شمالی گفت: در کوتاهتربن زمان ممکن در نشستی با حضور دستگاه‌های متولی و مرتبط با موضوع و مدیران این دفروشگاه ها در استان در خصوص افزایش بی رویه فروشگاه‌های زنجیره ای در سطح استان و مطالبات واحدهای صنفی خُرد و سوپرمارکت تصمیم گیری می شود.
وی اضافه کرد: مجوز این همه فروشگاه زنجیره ای را چه دستگاهی می دهد و بر چه اساسی مجوز صادر می کنند.
قنبری افزود: فروشگاه‌های زنجیره ای متمرکز در تهران هستند و گردش مالی این فروشگاه های در توسعه خراسان شمالی هیچ تاثیری ندارد و حساب این فروشگاه ها نیز در تهران است.
وی عنوان کرد: دستگاه کارت خوان سیار فروشگاه‌های زنجیره ای به حساب‌هایشان در تهران واریز می شوند و هیچ گونه مالیاتی به استان پرداخت نمی کنند و سودی که برای استان ندارند، ضررهای زیادی هم به اقتصاد استان می زنند.

در خراسان شمالی ۳۶ هزار کسبه و در بجنورد ۱۶ هزار کسبه مشغول به فعالیت هستند و حدود ۱۱ هزار و ۲۰۰ صنف و کسب و کار از کرونا آسیب‌ دیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha