تحویل ۱۶۶ واحد مسکونی هدیه مددجویان کمیته امداد گیلان در فجر چهل و سوم

انزلی - ایرنا - مدیر مسکن کمیته امداد استان گیلان از افتتاح ۱۶۶ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد گیلان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود : در سال جاری احداث هزار و ۷۶۰ واحد مسکن مددجویی در گیلان آغاز شد که از این تعداد ۳۱۰ واحد در هفته دولت به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگارایرنا، علی اصغرکمالی پور روز یکشنبه در حاشیه افتتاح یک باب منزل مسکونی مددجویی در روستای بشمن انزلی گفت: در سال جاری عملیات احداث هزار و ۷۶۰ واحد مسکن مددجویی در استان گیلان آغاز شد که در هفته دولت ۳۱۰ واحد آن به بهره‌برداری رسید و در دهه فجر ۱۶۶ واحد و مابقی در سه ماه اول سال ۱۴۰۱ افتتاح و آماده واگذاری به خانواده‌های عزتمند امداد خواهد شد.

وی تصریح کرد: عمده این پروژه ها از محل تسهیلات بنیاد مسکن بوده و کمیته امداد امام حمینی (ره) نیز به ازای هر واحد تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال مساعدت بلاعوض انجام می دهد.

وی ادامه داد : صندوق امامت و ولایت کمیته امداد نیز با اعطای تسهیلات قرض الحسنه بدون بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال به خانه دار شدن خانواده های بی بضاعت کمک می کند و در این راه از مساعدت خیرین به هر میزان که بتوانند بهره می گیرد.

کمالی پور خاطر نشان کرد : کمیته امداد سرفصلی برای تهیه زمین ندارد و در روستاها بنیاد مسکن زمین را تهیه کرده و در اختیار مددجو قرار می دهد. در شهر نیز اگر خانواده ای زمین داشته باشد برای احداث مسکن به آنها کمک کنیم و خدمات نظام مهندسی، مجوز ساخت، امتیاز آب، برق، گاز و تلفن در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

طی ۱۰ ماه گذشته چهار مسکن مددجویی در انزلی تکمیل و احداث شد

رئیس کمیته امداد شهرستان بندرانزلی نیز در این آیین اظهار داشت: طی ۱۰ ماه گذشته چهار واحد مسکونی مددجویی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در انزلی تکمیل و احداث شد.

واحد موحدی فر تصریح کرد : ۳۰ مورد خدمات در بخش تعمیرات مسکن مددجویی ۲ میلیارد و ۷۸ میلیون ریال، در زمینه احداث آشپزخانه و سرویس بهداشتی ۲۲ مورد  به میزان پنج میلیارد و ۳۵۲ میلیون ریال و در مجموع ۵۶ مورد با ۹ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال به متقاضیان ارائه شده است.

تفاهم‌نامه برای ساخت ۲۸ واحد مسکونی در انزلی

رئیس بنیاد مسکن شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه کشور گفت : این تفاهم نامه که در اواخر سال ۹۹ منعقد شد طی آن به هر استان سهمیه‌ای برای احداث مسکن اختصاص یافت که سهم بندرانزلی از این تفاهم نامه احداث ۲۸ واحد مسکن برای محرومین بود.

رضا بلند پایه  اظهار داشت : از این تعداد هفت مورد از متقاضیان افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان بودند و تسهیلاتی که برای آنها در نظر گرفته شد۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان وام با سود چهار درصد بود. ۸۰ میلیون تومان نیز از طرف کمیته امداد از محل اعتبارات بلاعوض برای احداث مسکن مددجویان و محرومین در نظر گرفته شد.

وی اضافه کرد : از دهه فجر سال گذشته تا امسال ۷۴ واحد مسکن روستایی نیز از طرح ویژه بهسازی با اعتباری بالغ بر ۶۴۵ میلیارد ریال مقاوم سازی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha