۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84639545
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳۴حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۰۴
کد خبر: 84639545
۱۳۴حلقه چاه غیرمجاز در استان اردبیل مسدود شد

اردبیل - ایرنا - مدیر دفتر حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب و نماینده مجری طرح احیا و تعادل‌بخشی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: امسال تاکنون ۱۳۴ حلقه چاه غیرمجاز در نقاط مختلف این استان مسدود شده است.

داور بستام روز شنبه صرفه‌جویی حاصل از انسداد این چاه‌ها را بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: این اقدام در راستای مدیریت و نظارت دقیق بر منابع آب زیرزمینی و حفاظت و صیانت از این منابع توسط گروه‌های گشت و بازرسی این شرکت و با همکاری مسئولان قضایی و انتظامی در سطح استان تحقق یافته است.

وی اظهار کرد: از اول سال‌جاری تاکنون ۱۹۵دستگاه کنتور هوشمند و حجمی بر روی چاه‌های استان نصب شده  و ۳۰ دستگاه نیز با هزینه بهره‌برداران چاه‌ها خریداری شده که در آینده نزدیک نصب خواهد شد.

او بیان کرد: در راستای جلوگیری از اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز نیز در این مدت از طریق تقلیل منصوبات، قطع برق چاه‌ها و برچیدن منصوبات ۸۵ حلقه چاه کشاورزی، بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب صرفه‌جویی شده است.

نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای اردبیل اضافه کرد: در بهمن ماه امسال نیز چهار حلقه چاه غیرمجاز پرو مسلوب المنفعه شده و پنج حلقه چاه مجاز دارای اضافه برداشت، تقلیل و منصوبات غیر مجاز آنها برچیده شد.

بستام ادامه داد: علاوه بر اقدامات یاد شده همگام با سایر پروژه‌های تعادل بخشی پروژه، اطلاع‌رسانی در سطح استان، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب، ارتقا سواد آبی بهره‌برداران و اجرای طرح داناب در استان در اولویت قرار گرفته است.

وی گفت: این شرکت با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون به دنبال خشکسالی حادث شده با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد خواهد کرد و روند پر کردن بقیه چاه های غیر مجاز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: احکام قضایی ۲۰ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در دشت اردبیل و مشگین شهر اخذ شده و در روزهای آتی به محض مساعد شدن هوا و امکان تردد ماشین آلات سنگین پرو مسلوب المنفعه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمارهای موجود ۵۰۹ چاه غیرمجاز در استان اردبیل وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha