۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 1291
کد خبر: 84639595
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری: مدارس شهرستان شهرکرد به‌مدت یک هفته غیرحضوری شود

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در شهرستان‌های با وضعیت قرمز گفت: فعالیت تمامی مدارس شهرستان شهرکرد به‌مدت یک‌هفته غیرحضوری شود.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری،غلامعلی حیدری روز شنبه در ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری با اشاره به سیر صعودی ابتلا به کرونا در استان تاکید کرد: مدارس شهرستان‌های نارنجی استان به‌صورت نقطه‌ای غیرحضوری شوند.
وی افزود: براساس نظر مسوولان بهداشت و درمان سویه اُمیکرون بیشتر کودکان و نوجوانان را درگیر می‌کند.
حیدری تصریح کرد: پیک ششم کرونا در ابتدای اسفندماه در استان نمود می‌یابد و در همین راستا باید با اقدامات مورد نیاز، سرعت ابتلا به این سویه جدید را در استان کاهش داد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون عادی‌انگاری رواج یافته است و باید با فرهنگ‌سازی و آموزش جامعه نسبت به تبعات ناشی از شیوع پیک ششم تبیین شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا باعث کاهش مرگ و میر و بستری در پیک جدید می‌شود.
وی گفت: به همین علت مردم باید نسبت به ویژگی‌های سویه اُمیکرون از جمله سرعت انتقال بالا و تاثیر آن بر کودکان و نوجوانان آگاه شوند.
حیدری تاکید کرد: توجه به قرار گرفتن استان در پیک جدید، مراکز بهداشتی و درمانی در آماده‌باش کامل باشند و از تمامی ظرفیت‌ها و تریبون‌ها برای اغناسازی مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن به‌ویژه دوز سوم استفاده شود.
وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های کرونایی در استان دانشگاه‌ها نیز با تصمیم مدیریت افزود: دانشگاه در این مدت می‌توانند کلاس‌های خود را به‌صورت غیرحضوری برگزار کنند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا زمان عبور از پیک ششم کرونا، دستگاه‌های اجرایی برگزاری جلسات را به کمترین میزان ممکن برسانند.
وی با انتقاد از رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در سیستم حمل و نقل عمومی برون‌شهری یادآور شد: باید نظارت بر این مساله تشدید شود.
حیدری اظهار داشت: همچنین کارمندان دستگاه‌های، معلمان و کادر مدارس که واکسن خود را تاکنون تزریق نکرده‌اند، جریمه شوند.
وی نحوه برگزاری مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن را منوط به نظر ستاد مقابله با ویروس کرونا دانست و گفت: در این راستا مصوبات این ستاد به فرماندران برای اجرا ابلاغ شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری به لزوم افزایش مراکز واکسیناسیون علیه ویروس کرونا اشاره و تاکید کرد: مراکز درمانی به‌ویژه مرکز درمانی هاجر و بیمارستان تامین اجتماعی شهرکرد آمادگی لازم را برای افزایش موراد بستری داشته باشند تا در پیک ششم غافلگیر نشویم.
وی افزود: تالارهای پذیرایی، سینماها، استخرهای شنا و جشنواره‌ها با ۱۵ درصد ظرفیت می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
حیدری تصریح کرد: همچنین فعالیت رستوران‌ها بیرون‌بر و در شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت‌های کرونایی ارسال دستورالعمل‌ها اجرایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha