۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱
کد خبر: 84639649
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۹ طرح عمرانی و خدماتی در آستارا بهره برداری شد

۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۳۱
کد خبر: 84639649
 ۳۹ طرح عمرانی و خدماتی در آستارا بهره برداری شد

آستارا - ایرنا - به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ۳۹ طرح عمرانی و خدماتی آستارا با حضور مسئولان این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا روز شنبه در آیین افتتاح هم زمان هفت واحد مسکونی در روستای عنبران این شهرستان گفت: هر کدام از واحدهای مسکونی به مساحت ۴۵ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط کمیته امداد در روستاهای روستاهای عنبران، عباس‌آباد، حیران و بخش لوندویل ساخته شده است.

بهرام تسلی نیا افزود: همچنین امروز ۳۰ طرح با اشتغالزایی برای ۳۰ خانوار شامل زنبورداری، دامداری، کشاورزی، صنفی و خدماتی به بهره ‌برداری رسید و ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها هزینه شده است.

وی ادامه داد: ۱۱ هزار و ۴۰۰ نفر در قالب سه هزار و ۸۰۰ خانوار، تحت پوشش کمیته امداد امام (ره) بندر آستارا هستند و ۱۳ درصد از جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند.

بهبود معاشکار مدیر مرکز آموزش فنی و حرفه ای آستارا هم در آئین افتتاح آموزشگاه طراحی و دوخت لباس اظهارکرد: این آموزشگاه به همت بخش خصوصی راه‌اندازی شده است و برای آن یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است و در هر دوره آموزشی ۱۲ نفر در آموزشگاه آموزش می‌ بینند.

سرهنگ بهزاد قنبری فرمانده سپاه ناحیه آستارا هم در آیین بهره ‌برداری از باشگاه بدنسازی، افزود: برای راه‌ اندازی باشگاه بدن‌سازی پایگاه بسیج شهید نوروزی مسجد صاحب‌الزمان(عج) حدود ۲ میلیارد ریال هزینه شده است و این باشگاه در راستای توسعه و ترویج ورزش در بین مردم به ویژه نوجوانان و جوانان بسیجی فعالیت می کند.

شاپور تشرینی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا هم در آئین افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی در سالن معراج اداره ارشاد این شهرستان بیان کرد: ۶۰ اثر شامل نقاشی، عکس و خوشنویسی از ۳۸ هنرمند به مدت یک هفته در این نمایشگاه تا پایان دهه فجر به نمایش گذاشته شده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و ۲۳۰ کارآموز در مرکز آموزش فنی و حرفه ای مشغول حرفه آموزی هستند و ۴۰۰ هنرمند در هفت انجمن هنری اداره ارشاد این شهرستان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha