۱۶ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۳۰
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84639702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخصیص ۵ هزار تُن نهاده دامی به گلستان و چند خبر کوتاه

گنبد- ایرنا- تشکیل کاروان خدمت برای رفع محرومیت و حل مشکلات مردم کلاله، افتتاح ۶ پروژه‌ حوزه برق در مینودشت، آغاز عملیات اجرایی یک مجتمع بومگردی در مراوه تپه و تخصیص پنج هزار تُن نهاده دامی به گلستان از مهمترین اخبار کوتاه روز شنبه استان گلستان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی گلستان از تخصیص حدود پنج هزار تُن نهاده دامی به این استان در سامانه بازارگاه خبر داد و گفت: نیاز گلستان به نهاده دامی ماهانه ۳۰ هزار تُن است و به محض تخصیص سهمیه استان، در سامانه بازارگاه بارگزاری و بین بهره برداران تقسیم می‌شود.

رحمت اله سمیعی با اشاره به اینکه تاخیر در توزیع به سبب وارداتی بودن نهاده دامی دور از انتظار نیست، اظهار امیدواری کرد: با تمهیداتی که اندیشیده شده وضعیت بهتر می‌شود.

شماری از دامداران گلستانی امروز در اعتراض به کاهش سهمیه علوفه دام‌های خود تجمع کردند و قیمت پایین خرید شیر در مقایسه با هزینه تولید، یکی دیگر از اعتراضات دامداران بود.

***

فرماندار کلاله گفت: کاروان خدمت، تحول و پیشرفت با هدف ارائه خدمات به موقع و سریع به مردم و ارتقا رضایمندی و رفع محرومیت از روستاهای شهرستان تشکیل شد.  

فرهاد شیبک اظهارداشت: این کاروان که متشکل از تمام مدیران دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان است با یک دستگاه مینی بوس دهستان به دهستان حضور خواهد یافت و به درخواست ها و نیازهای مطرح شده توسط دهیاران، شوراها و مردم روستا رسیدگی خواهند کرد.

فرماندار و مدیران کلاله روز شنبه در قالب کاروان خدمت در روستای گوگجه بخش پیشکمر حضور یافتند و پاسخگوی مردم دهستان زاوکوه و رفع مشکلات آنان بودند.

***

فرماندار مینودشت گفت: ۶ پروژه توسعه شهری و روستایی، اصلاح شبکه (تبدیل شبکه سیمی به کابل خود نگهدار) و آزاد سازی حریم شبکه برق با حدود ۲۶ میلیارد ریال اعتبار به صورت متمرکز در روستای تخت این شهرستان به بهره برداری رسید.

محمد تقی قزل سفلی افزود: تعداد مشترکان برق در مناطق روستایی نسبت به قبل از انقلاب افزایش چشمگیری یافته است به طوری که در زمان حاضر بیش از ۹۹ درصد از جمعیت روستایی شهرستان مینودشت از نعمت برق برخوردارند.

***

سرپرست فرمانداری مراوه تپه در بازدید از جاده بین مزارع مسیر کوهستانی ساری قمیش به میدانجیق گفت: کوتاه کردن بعضی مسیرها از صرف وقت و هزینه جلوگیری می‌کند.

لقمان قربانی افزود: این جاده قبلا توسط کشاورزان روستاهای سوزش، ساری قمیش، خوجه گلدی و روستاهای دیگر به منظور دسترسی به اراضی کشاورزی خود بازگشایی شده بود.

وی با اشاره به نیاز جاده بین مزارع برای کشاورزان گفت: کشاورزان برای رسیدن به اراضی و انتقال نهاده‌های کشاورزی و همچنین محصولات خود نیاز به مسیرهای سهل و اصولی و نزدیک دارند.

قربانی اظهارداشت: تلاش داریم با بهره بردن از سنت حسنه یوور و ادارات مرتبط اقدام به اصلاح مسیر و بتن ریزی ۲۰۰ متر از قسمت سخت گذر کوهستانی کنیم.

وی گفت: این مسیر ۲۵ کیلومتری از تردد مسیر ۶۰ کیلومتری کشاورزان جلوگیری می‌کند تا مانع هدر رفتن زمان و هزینه اضافی شود.

سرپرست فرمانداری مراوه تپه بیان کرد: عملیات اجرایی مجتمع بومگردی آرتئق در محله خداقلی شهر مراوه تپه همزمان با پنجمین روز از دهه فجر آغاز شد.

قربانی افزود: با وجود استعدادهای تاریخی، فرهنگی، طبیعی و دینی این شهرستان می‌طلبد که بومگردی‌ها در خصوص جذب و معرفی این ظرفیت‌ها و بهره بردن از آن برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری استفاده کنند.

وی اظهارداشت: اعتبار این بومگردی ۱۰ میلیارد ریال است که با آورده ۲ میلیارد و ۵۰۰ ریالی عملیات ساخت آن در زمینی به مساحت ۶۷۰ متر مربع آغاز شده است.

***

قرقبان حامد سنجه ونلی جنگلبان مینودشتی در حین عملیات اطفای حریق منطقه مبارک آباد شهرستان بر اثر سقوط به دره دچار آسیب شد.

در پی این حادثه جنگلبان مصدوم به بیمارستان فاطمه الزهرا مینودشت اعزام و در بیمارستان بستری شد.

***

معاون فنی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۴۰ کیلومتر راه در روستاهای فاقد راه دسترسی استان، ساخته و آسفالت شد.

قاسم دبوری فریمانی گفت: تعداد خانوارهای روستایی بهره‌مند شده از مزایای این راه‌ها در استان هفت هزار و ۱۴۸ خانوار بوده و در مجموع، میزان بهره مندی جمعیت مردم استان از راه‌های مناسب ۹۸.۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، با احتساب این راه‌ها، در زمان حاضر میزان راه‌های روستایی استان بالغ بر سه هزار و ۵۵۰ کیلومتر است.

دبوری ادامه داد: در دهه فجر امسال نیز ۲۳ کیلومتر راه در بخش روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha