کمبود بیمارستان مهمترین چالش اورژانس در شرق استان تهران است

تهران-ایرنا-رئیس مرکز اورژانس استان تهران گفت: کمبود بیمارستان و فاصله زیاد مراکز درمانی مهمترین چالش اورژانس در شرق استان تهران است.

یحیی صالح طبری روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز اورژانس شهر پردیس به خبرنگاران گفت: از بومهن تا میدان امام حسین (ع) استان تهران بیمارستان بوعلی و در مسافت بیشتر بیمارستان شهدای تجریش را داریم و هر آمبولانس برای انجام ماموریت و تردد در این مسیر نیازمند سه ساعت زمان است و در اوج ترافیک این زمان بیشتر می شود.

وی ادامه داد: ساخت یک بیمارستان در شرق استان تهران دسترسی راحت تری را برای مردم و کارشناسان اورژانس تامین می کند.

رئیس مرکز اورژانس تهران با اشاره به استقرار سه پایگاه اورژانس در پردیس اظهارداشت: هر یک از پایگاه های مستقر در پردیس به طور متوسط روزانه به ۱۵ ماموریت می روند  و با ایجاد پایگاه های بیشتر و افزایش کارشناسان، می توان خدمات بهتری به شهروندان  ارائه کرد.

صالح طبری با بیان اینکه کل مرکز دیسپاچینگ در تهران  مستقر است توضیح داد: اعزام آمبولانس به مقصد حداکثر ۳ دقیقه طول می کشد و این اعزام با در نظر گرفتن شرایط  و موقعیت فرد تماس گیرنده، جی.پی. اس آمبولانس ها و هوشمندی سیستم انجام می شود و فرقی ندارد که تماس از تهران و یا پردیس باشد.

وی با تاکید بر ضرورت قرار گرفتن ساخت  محل اورژانس در مبلمان شهری، اظهار داشت: در طراحی  شهرهای جدید باید علاوه بر کلانتری، آتش نشانی اورژانس نیز دیده شود.

رئیس مرکز اورژانس تهران گفت : در سطح استان، ۲۲۴ پایگاه اورژانس داریم و هر قدر تعداد این پایگاه ها افزایش  یابد خدمات رسانی بهتری به شهروندان خواهیم داشت.

صالح طبری با اشاره به شرایط ویژه شهرستان پردیس گفت: با توجه  به بروز حوادث طبیعی مانند زلزله در پردیس  و شرایط توپوگرافی منطقه، باید نگاه ویژه ای به این شهرستان در حوزه امداد رسانی داشته باشیم.

وی  با اشاره به خدمات رسانی خوب اورژانس، اظهار داشت: در شهر پردیس سوله بحران، اتوبوس آمبولانس، پد بالگرد و نیروهای زبده داریم و ایجاد پایگاه های اورژانس بیشتر در دستور کار قرار دارد.

شهرستان پردیس با جمعیتی  در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha