تعداد مبتلایان به کرونا در گناباد و بجستان از ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر فراتر رفت

گناباد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: از مجموع ۵۳ هزار و ۹۹۴ تست کرونا از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) ۱۵ هزار و ۳۵۸ نفر متبلا به این بیماری شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته اند.

دکتر رضا احمدی شنبه شب در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در گناباد افزود: تعداد مراجعه کنندگان به تریاژ تنفسی اورژانس بیمارستان علامه بهلول گنابادی از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۲۰ هزار و ۱۰۳ نفر بود.

تریاز به روش کلی برای انتخاب بیماران و تقسیم بندی آنان براساس فوریت نیاز به درمان در چهار گروه فوری (قرمز)، تاخیری (زرد)، سرپایی (سبز) و متوفیان و افراد در حال مرگ (سیاه و آبی) در اورژانس بیمارستانها اطلاق می شود.

وی ادامه داد: به دنبال شیوع ویروس اومیکرون تعداد بیماران مراجعه کننده به تریاژ بیماران تنفسی بیمارستان علامه بهلول گنابادی در ۱۵ روز گذشته با افزایش بیش از ۴۵۰ درصدی از ۵۴ مورد دز ابتدای بهمن ماه به ۲۹۷ نفر در پانزدهم این ماه رسید و بیماران بستری شده در این بیمارستان ۲ برابر افزایش یافت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: اگر در سویه های قبلی بیماری کووید ۱۹ کودکان و نوجوانان نسبت به سایر سنین کمتر درگیر شده و یا سرایت پذیری بین آنان پایین تر بود ولی با شیوع سویه اومیکرون، ۲۲ درصد بیماران بستری را افراد در سنین کمتر از ۱۸ سال تشکیل می دهند و با توجه به آغاز واکسیناسیون سنین ۹ تا ۱۲ سال، باید والدین نسبت به واکسن زدن خود و فرزنداندانشان احساس مسوولیت بیشتری داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha