عبدالکریم اخترشناس روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: بر این اساس ۷۲ کیلومتر از جادههای اصلی شمال، ۷۵ کیلومتر از راههای جنوب و ۵۷ کیلومتر از محورهای فرعی این استان زیر آسفالت حفاظتی اسلاری سیل میروند.
وی یکی از روشهای نگهداری و مرمت آسفالت راهها را استفاده از روش اسلاری سیل عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه با هدف بهبود وضعیت راه های ارتباطی اجرا شده و امیدواریم در کوتاهترین بازه زمانی به بهره برداری برسد.
اخترشناس سرعت بالا در اجرای عملیات، کاهش هزینه این نوع آسفالت نسبت به آسفالتهای گرم و کاهش مصرف قیر را از مزایای استفاده از آسفالت حفاظتی اسلاری سیل عنوان کرد.
وی گفت: ۴۳ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه مهم راهداری در استان بوشهر پیش بینی شده است.
اخترشناس اضافه کرد: ترمیم به موقع رویه آسفالتی از بروز خسارتهای مالی و هزینههای اضافی جلوگیری و به جای روکش مجدد با روش های ارزانتری رویه راه ترمیم و در بودجه صرفه جویی میشود.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر در باره نیاز اعتباری راههای استان بوشهر افزود: به طور کلی ارزش سرمایههای موجود این استان در بخش راه ۲۰ هزار میلیارد تومان و برای حفظ این راهها سالانه به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است این درحالی است که سالانه تنها ۲۵ درصد این میزان اعتبار تخصیص پیدا میکند.
وی ادامه داد: با توجه به میزان اعتبار تخصیصی امکان نگهداری از راههای استان خیلی سخت انجام میشود و به همین دلیل تنها جادههای اضطراری و به صورت موردی ترمیم راهها انجام میشود.
اخترشناس گفت: طول کل راههای استان بوشهر چهار هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴هزار و ۲۰۰ دهانه پل اعلام کرد.
نظر شما