محفل انس با قرآن در مسجد قبا سنندج برگزار شد

سنندج- ایرنا- محفل انس با قرآن با عنوان «شنه‌ی ره‌حمه‌ت» (نسیم رحمت) در ششمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار کردستان و علاقه مندان به کلام وحی در مسجد قبا بهاران سنندج برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مسوول واحد قرآن و عترت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان روز یکشنبه در این محفل معنوی با بیان اینکه مساجد به عنوان اولین پایگاه اجتماعی پیروزی انقلاب در این مقطع زمانی از جایگاه ویژه ای برخوردارند، اظهار داشت: در این راستا مساجد استان در جشن انقلاب میزبان محافل انس با قرآن هستند.

کامل گلباغی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی در هشت مسجد استان افزود: این محافل قرآنی با عنوان «شنه‌ی ره‌حمه‌ت» و به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین بهار انقلاب به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حال برگزاری است.

وی دهه مبارک فجر را بهترین فرصت برای یادآوری دستورات و آموزه‌های دینی قرآن دانست و گفت: برگزاری محافل انس با قرآن یکی از مهمترین برنامه‌های این ایام الله است که فضای معنوی بیشتری در جامعه ایجاد می‌کند و برکات زیادی هم به دنبال دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان یادآور شد: علاوه بر این در این ایام الله برنامه‌های متعددی در ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری فعال در مساجد استان تدارک دیده شده است و این ظرفیت ارزشمندی برای بهره‌برداری بیشتر از برکات قرآن و بیان دستاوردهای ارزشمند انقلاب به ویژه در حوزه مباحث دینی و انقلابی است.

در این محفل قرآنی استاد حیدر الماسی از قاریان برجسته استان به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه عبدالرحمن امام قلی، حسین عبدالملکی و فواد مولودی، کلام وحی را قرائت کردند.

درپایان هم از ۱۷ نفر از مربیان، حافظان، موذنین و فعالان قرآنی برجسته استان تجلیل شد.

از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید دهه فجر نامگذاری شده است این ایام هر سال جشن گرفته می شود.

امسال چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha