هشت بیمارستان قرارگاه ارتش در شمال شرق کشور به بیماران کرونایی خدمات می‌ دهند

مشهد- ایرنا- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: هشت بیمارستان این قرارگاه در پنج استان در کمک به دانشگاههای علوم پزشکی به بیماران کرونایی خدمات رسانی می‌کنند.

امیر سرتیپ رضا آذریان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمارستانهای قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق ارتش در مشهد، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام در خراسان رضوی، بجنورد در خراسان شمالی، شاهرود در سمنان، گرگان در گلستان و بیرجند در خراسان جنوبی به بیماران کرونا خدمت رسانی می‌کنند و از آغاز شیوع کرونا بیمارستانهای ارتش در خدمت کمک به بیماران کرونایی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ارتش همچنین در منطقه محروم راز و جرگلان خراسان شمالی یک بیمارستان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و فضای بیمارستانی ۹۸۰ مترمربع با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال ساخته و آماده بهره‌برداری کرده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش گفت: این بیمارستان مجهز به تمام امکانات آی. سی. یو، سیستم‌های تنفسی، پانسیون پزشکان، بخش پرستاری برای مردان و زنان و سایر تجهیزات یک بیمارستان تخصصی است

آذریان افزود: ارتش این آمادگی را دارد تا ضمن افزایش تخت‌های بستری برای بیماران حاد تنفسی، نیروی انسانی مورد نیاز را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دهد.

وی ادامه داد: تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در یگان‌های ارتش به شکل مناسبی رعایت شده است و با تمهیدات سخت گیرانه در خصوص رعایت پروتکل‌ها و استفاده اجتناب ناپذیر از ماسک خوشبختانه حتی یک مورد از بین سربازان وظیفه، کرونای منجر به فوت نداشته‌ایم.

در حال حاضر حدود ۸۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری هستند.
طبق آخرین  گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا دیروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.
طی ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ تن رسید.
تا کنون ۶ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۲ هزار و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون ۴۵ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
۶۱ میلیون و ۵۶ هزار و ۶۱۲ دُز اول، ۵۴ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۷۳۹ دُز دوم و ۱۹ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۳۴۵ دُز سوم واکسن کرونا در کشور تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۸۰۴ هزار و ۶۹۶ دُز رسیده است.
هم اکنون ۱۲۰ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و هشت شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha