۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۰۵
کد خبرنگار: 2161
کد خبر: 84640224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۲ قاتل در گلستان به احترام امام رضا (ع) از قصاص نجات یافتند

گرگان - ایرنا - رئیس کل دادگستری گلستان گفت: خانواده ۲ جوان گلستانی که فرزندانشان پنج سال قبل در حوادثی جداگانه به قتل رسیده بودند، قاتلان را پای چوبه دار و به حرمت امام رضا (ع) بخشیدند.

حیدر آسیابی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: محکومان به قصاص که ۲۷ و ۲۵ ساله هستند پنج سال قبل در ۲ حادثه جداگانه در گرگان و بندرگز به سبب ناتوانی در کنترل خشم هنگام درگیری مرتکب قتل شده بودند.

وی بیان کرد: حکم قصاص این افراد در مرحله اجرا بود که پرونده به شعبه شورای حل اختلاف زندان گرگان ارجاع گردید.

آسیابی ادامه داد:  طی شش ماه چندین نشست با اولیای دم برگزار شد و در آخرین نشست که با همراهی و پا درمیانی خدام رضوی همراه بود، اولیای دم به حرمت امام مهربانی ها امام رضا (ع) از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و رضایت دادند.

 ۲ قاتل در گلستان به احترام امام رضا (ع) از قصاص نجات یافتند
لحظه امضای انصراف خانواده یکی از مقتولان از اعدام قاتل فرزند

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با بخشش این دو نفر تعداد کسانی که از ابتدای امسال تاکنون با گذشت اولیای دم و پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، فرصت زندگی دوباره پیدا کرده اند به ۱۸ نفر رسید.

پارسال نیز با گذشت اولیای دم و پادرمیانی ریش سفیدان و اعضای شورای حل اختلاف گلستان ۲۶ محکوم به قصاص فرصت دوباره زندگی یافتند.

رییس شورای حل اختلاف گلستان همواره تاکید دارد که اعضای شورا در پرونده‌ افراد شروری که یقین دارند آزادی او سبب تکرار شرارت این فرد در جامعه می‌شود برای صلح و سازش اقدام نمی‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha