۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 2062
کد خبر: 84640294
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوجه‌ریزی در خراسان رضوی ۴۰ درصد افزایش دارد

مشهد- ایرنا- مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از افزایش ۴۰درصدی حجم جوجه‌ریزی دی ماه امسال در واحدهای پرورش مرغ این استان نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

محمدمهدی یعقوب‌زاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: میزان جوجه‌ریزی در دی ماه امسال ۹ میلیون و ۸۳۰ هزار قطعه ثبت شده است که تقریبا مشابه ماههای قبل در استان است اما نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد دارد.

وی اضافه کرد: در بهمن ماه جاری نیز طی نیمه نخست به تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که درمقایسه با مدت مشابه پارسال حدود ۲۰ درصد رشد دارد.

مدیر دفتر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی یادآور شد: افزایش جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری این استان با هدف افزایش تولید مرغ گوشتی صورت گرفته است.

وی افزود: ظرف ۴۵ روز آینده با توجه به روند فعلی جوجه‌ریزی، حجم ورود مرغ گرم به بازار در خراسان رضوی میزان مطلوبی خواهد داشت.

یعقوب‌زاده تاکید کرد: وضعیت کنونی بازار عرضه و تقاضای گوشت مرغ در خراسان رضوی باثبات است و روزانه ۵۰۰ تن مصرف در استان داریم.

سالانه ۱۵۳ هزار تن گوشت سفید و ۱۴۰ هزار تن تخم‌مرغ در استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی تولید می‌شود. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha