۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
کد خبرنگار: 5194
کد خبر: 84640841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرحله دوم واکسیناسیون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در تهران اجرا شد

تهران-ایرنا-سرپرست اداره دامپزشکی تهران، گفت: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، تزریق مرحله دوم واکسن این بیماری در پرندگان حیات وحش و باغ پرندگان شهر تهران اجرا شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، از اداره  کل دامپزشکی استان تهران، محمد رحمتی با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری ویروسی با شیوع بسیار بالا است و در صورت شیوع می تواند خسارات جبران ناپذیری به سرمایه های طیور کشور وارد کند اظهار داشت: پرندگان حیات وحش پارک ملت، پارک پردیسان، دریاچه خلیج فارس، باغ وحش ارم، باغ پرندگان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته اند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون گزارشی از شیوع این بیماری در جمعیت پرندگان پایتخت مشاهده نشده و تیم های تخصصی پایش و واکسیناسیون این اداره  بر تمامی مراکز نگهداری و عرضه طیور زنده و مجموعه های حیات وحش پایتخت نظارت کامل و کافی دارند و عملیات واکسیناسیون آنان در زمان های تعیین شده انجام می شود.

 رحمتی از شهروندان درخواست کرد: ضمن رعایت توصیه های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیرمتعارف در پرندگان آزاد پرواز (کبوتر، کلاغ ) مراتب را جهت پیگیری فنی از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۶۵۹۱۰۰۵ اطلاع رسانی کنند.

 به گزارش ایرنا،هر ساله با مهاجرت پرندگان مهاجر بین کشورهای مختلف طغیان های آنفلوانزای فوق حاد در کشورهایی که این پرندگان به آنها مهاجرت می کنند مشاهده می شود.

بیشتر گونه های پرندگان وحشی غیر آبزی به آنفلوانزای فوق حاد حساس بوده و به دلایل مختلف از جمله پرواز آزادانه و تماس با طیور اهلی و در برخی موارد با طیور صنعتی، مهاجرت برخی از گونه ها و جا به جایی بین کشورهای مختلف و تماس نزدیک به انسان به علت نگهداری آنها، اهمیت بالقوه ای در اکولوژی ویروس های آنفلوانزای فوق حاد دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha