۱۲ نخبه همدانی به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی مهارت راه یافتند

همدان-ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان از راهیابی ۱۲ نفر از کارآموزان نخبه مهارتی استان به اردوی آماده سازی مسابقات جهانی ۲۰۲۲ در شانگهای چین خبر داد.

«وهب مختاران» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هدف از اجرای المپیاد ملی مهارت شناسایی نخبگان و کشف استعدادهای جوان و نوجوان است، افزود: در صورت موفقیت بعد از اتمام اردو نفرات برتر به مسابقات جهانی در کشور چین اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: دعوت شدگان در رشته های اتصالات چوبی، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، طراحی مهندسی مکانیک، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، کنترل صنعتی، فناوری خودرو، فناوری طراحی گرافیک، فناوری مد، مکاترونیک و راهکارهای نرم افزاری برای کسب و کار به رقابت می پردازند.

مختاران، کشف استعدادهای حرفه‌ای افراد ماهر، ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ترویج ارتقای فرهنگ مهارت آموزی را از دیگر اهداف برگزاری این رقابت‌ها برشمرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان گفت: برگزاری مسابقات از لحاظ کمی و کیفی با اهمیت بوده و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای دارای توانمندی و ظرفیت مناسبی در حوزه مهارتی است.

مختاران با اشاره به اینکه رقابت های ملی مهارت زمینه ای برای تبادل اطلاعات و تجربیات و شناسایی و معرفی نخبگان مهارتی به بنگاه های اقتصادی است افزود: برگزاری این رقابت ها موجب نمایان شدن نخبگان مهارتی این استان نیز می شود.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI) به طور سالانه مسابقات ملی مهارت را  برگزار می کند و برگزیدگان آن برای شرکت در مسابقات جهانی مهارت که هر ۲ سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود، اعزام می شوند.   

اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha