۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 84640896
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای مازندران تا پایان هفته بارندگی ندارد

۱۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۶
کد خبر: 84640896
هوای مازندران تا پایان هفته بارندگی ندارد

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران شرایط جوی استان را از فردا دوشنبه تا روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی و اعلام کرد که ارتفاعات مازندران تنها در روز دوشنبه با احتمال بارش پراکنده باران همراه است.

به گزارش ایرنا، هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که با خروج سامانه ناپایدار جوی از اواخر امشب، آسمان مازندران از فردا تا روز چهارشنبه صاف تا نیمه ابری و با افزایش دمای هوای روزانه مواجه است و در روز پنجشنبه نیز اندکی از دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای و مناطق کوهستانی کاسته می شود.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوا از فردا تا روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین هفت تا ۱۰ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش می‌بابد. روز پنجشنبه هم دمای هوای این مناطق به طور میانگین بین ۲ تا چهار درجه کاهش می یابد.

طبق این جدول، بیشترین میزان افزایش دمای روزانه در طی این مدت در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در گلوگاه خواهد بود. دمای هوای این شهرستان از هشت درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۰ درجه افزایش به ۱۸ درجه سانتی گراد افزایش می یابد. دمای هوا ساری نیز از ۹ درجه سانتی گراد در روز جاری با ۹ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۸ درجه سانتی گراد بالای صفر خواهد رسید.

بیشترین میزان افزایش دما در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز در طی این مدت در ارتفاعات کجور و سوادکوه خواهد بود. دمای هوای کجور از ۲  درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با ۱۱ درجه افزایش در روز چهارشنبه به ۱۳ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوا سواده کوه نیز از ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز جاری با همین میزان افزایش در روز چهارشنبه به ۱۷ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران، دمای هوا در روز پنجشنبه در مقایسه با روز قبل از آن در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین دو تا چهار و در مناطق کوهستانی نیز بین سه تا هفت درجه کاهش می‌یابد.

شرایط جوی مازندران در روز جمعه نیز ابری با بارندگی، وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات با بارش برف پیش‌بینی شده است. 

ثبت بیشترین بارندگی در قائمشهر

گزارش دریافتی از ایستگاه های بارانسنجی مازندران هم نشان می دهد که از صبح روز شنبه تا صبح روز یکشنبه بیشترین میزان بارش باران با ۹۴ میلی متر در بازیارخیل قائم شهر به ثبت رسید و پس از آن دارابکلا با ۶۴ و بورخانی با ۶۰ میلی متر باران شاهد بیشترین حجم بارندگی بودند.

گزارش ایستگاه های بارانسنجی مازندران نشان می دهد که ارتفاعات ارضت بهشر با ۳۱، شوراب سوادکوه با ۲۵ و دلیر چالوس با ۱۵ سانتی متر برف، شاهد بیشترین میزان بارش برف از صبح روز شنبه تا صبح روز یکشنبه بودند.

هواشناسی مازندران وضعیت دریای خزر در روز جاری را مواج اعلام کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha