استاندار همدان: هنر صنعت سفال لالجین در بستر تجارت الکترونیک جهانی می‌شود

همدان_ایرنا_ استاندار همدان با اشاره به ظرفیت های ویژه شهر لالجین در حوزه های اقتصادی و گردشگری، گفت: جهانی کردن هنر صنعت سفال شهر لالجین در بستر تجارت الکترونیک امکان‌پذیر است.

به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یک‌شنبه در دیدار با امام جمعه و رییس شورای اسلامی شهر لالجین، اظهار داشت: توجه و تقویت معرفی شهر جهانی لالجین در عرصه داخلی و خارجی به طور قطع منجر به جذب گسترده گردشگران برای استان همدان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات راه(مسیر ارتباطی) شهر لالجین با ایجاد هم‌افزایی بین مردم و دولت حل می شود، تصریح کرد: شهر لالجین به واسطه هنر صنعت سفال همچون نگینی در پهنه استان همدان می‌درخشد. 

استاندار همدان اظهار داشت: مدیران اجرایی استان وظیفه دارند برای توسعه و پیشرفت هرچه‌ بیشتر شهر جهانی لالجین به صورت شبانه‌روزی و جهادی، کار و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه جهانی کردن هنر صنعت سفال باید در بستر تجارت الکترونیک انجام شود، افزود: معرفی لالجین به ‌صورت گسترده و حرفه‌ای، بستری برای جذب گسترده و پرشمار گردشگر برای حضور در استان همدان خواهد شد.  

حجت الاسلام «حسین محققی» امام جمعه و «ذکریا اسدی‌تراب» رییس شورای اسلامی شهر لالجین امروز در دیدار با استاندار همدان، مسایل مرتبط با این شهر جهانی از جمله تامین گاز کارگاه‌های ساختِ سفال و راه اندازی فاز دوم شهرک صنعتی لالجین را مطرح و مورد بررسی قرار دادند.

استاندار همدان: جهانی کردن هنرصنعت سفال لالجین در بستر تجارت الکترونیک امکانپذیر است

لالجین عنوان شهر جهانی سفال و پایتخت سفال ایران را به شایستگی به دوش می‌کشد؛ مردم لالجین با سرانگشتان هنر، خاک و آب را در هم می‌آمیزند و با کیمیاگری، جلوه‌هایی زیبا می‌آفرینند که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.

لالجین که قدمت سفالگری در آن بر اساس مستندات موجود به بیش از ۷۰۰ سال می‌رسد، شهری است که بوی خاک رس پیچیده در کوچه پس کوچه‌هایش، جانی تازه به هر رهگذر و گردشگری می‌بخشد، صدای چرخش چرخ‌های سفال‌گری آن در گوش جان، نوایی زیبا می‌سراید، نقش و رنگ‌های شاد روی سفالینه‌هایش، چشم دل می‌نوازد و صیقل لعاب آن، آیینه دل را صفا می‌دهد.

شهری که مردمانش هنرمندند و ۸۰ درصد از جمعیت آن دست بر یک آتش داشته و به پیشه سفال‌گری، سرامیک‌کاری و شغل‌های وابسته آن مشغول هستند، برخی مواد اولیه سفال‌گری را آماده می‌سازند، عده‌ای بر روی سفالینه‌ها، نقش و طرح می‌زنند، برخی بسته‌بندی سفال را بر عهده دارند و گروهی دیگر به خرید و فروش محصولات سفالین اشتغال دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha