به گزارش ایرنا، هفتمین روز از برگزاری چهلمین جشنواره فیلم فجر، اکران ۲ فیلم را در کارنامه خود ثبت کرد، همچنین چند حاشیه داشت و ۲ نشست خبری هم برگزار شد.
اخبار روز هفتم این جشنواره را در ادامه از نظر می گذرانید.
جشنواره فیلم فجر سردمدار تحقق اهداف فرهنگی گام دوم انقلاب است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره فیلم فجر به عنوان مهمترین رکن سینمای ایران، سردمدار دستیابی به اهداف گام دوم انقلاب در ارتقای حوزه فرهنگ در زمینهها و سرفصلهای مختلف است.
هادی حجازی فر: «موقعیت مهدی» را با اعتقاد و قلبم ساختم
کارگردان فیلم «موقعیت مهدی» گفت: فیلم «موقعیت مهدی» را با اعتقاد و قلبم ساختم و به آن افتخار می کنم.
عشیری: خانه جشنواره به تست همگانی یک ساعته عفونت کرونا مجهز شد
مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی گفت: ارائه جواب تست پی.سی.آر یک ساعته، تازهترین خدمت جشنواره چهلم به تمامی حاضران در خانه جشنواره است.
رضایت همسر شهید رضایی نژاد از فیلم «هناس»/ سکانس بالکن اشکم را درآورد
همسر شهید داریوش رضایی نژاد که فیلم «هناس» بر اساس زندگیاش ساخته شده گفت: خیلی خوشحالم که این فیلم ساخته شده و به نظر من فیلم قوی و ارزشمندی است.
چرا سینمای ایران کرونا را نمیبیند؟
دوازده فیلم در جشنواره فیلم فجر اکران شده، در حداقل ۶ فیلم از ۱۰ فیلم باقیمانده هم با توجه به سوژه قدیمی خود، قطعا از ماسک و دیگر نمادهای کرونا استفاده نکردهاند، اکنون با این پرسش مواجه هستیم که دلیل مقاومت سینماگران ایرانی در برابر این اتفاق رئالیستی ملتهب چیست؟
۱۰ فیلم امنیتی تاریخ سینمای ایران
درامهای جاسوسی و امنیتی در ایران بهواسطه سختیها و محدودیتهای بسیاری که متوجه آن است، تولیدات چندانی را به خود ندیده است. عمده آثار تولیدشده در این حوزه، فاصله بسیاری با استانداردهای این نوع فیلمسازی داشته و به همین دلیل با اقبال چندانی از سوی مخاطب مواجه نشدهاند.
آثار سیاسی در سینمای ایران کم نیستند. به خصوص فیلمهایی که در جشنواره فجر حضور داشتهاند و حواشی بسیاری نیز برای آنان ایجاد شده است.
جای خالی حاتمیکیای پدر، گرامیداشت خبرنگار فقید ایرنا تا انتقاد به روند جشنواره در تهران قرمز
حاتمی کیای پدر به دلیل کرونا در کاخ جشنواره حاضر نشد، دبیر جشنواره از ارائه آمار کارتهای صادره طفره رفت، سیاوش طهمورث به دعوت نشدن هنرمندان در اختتامیه و خبرنگاران به روند جشنواره در شرایط قرمز کرونا انتقاد کردند و یاد ریحانه یاسینی گرامیداشته شد.
بررسی رابطه سینما با عصر دیجیتال و آموزههای اخلاقی در نشستهای فرهنگی فجر چهلم
براساس برنامه اعلام شده برای روز ششم نشستهای فرهنگی در هفتمین روز جشنواره چهلم، در این نشستها موضوعات مختلفی از جمله ارتباط سینما با عصر دیجیتال و آموزههای فرهنگی مورد بررسی قرار میگیرد.
استقبال شنوندگان رادیو از اخبار فجر چهلم
اخبار چهلمین دوره از جشنواره فیلم فجر در هشت برنامه رادیویی طنین انداخت و با استقبال شنوندگان روبهرو شد.
«دسته دختران» ادای دینی به زنان رزمنده و شهید است
بازیگر فیلم «دسته دختران» گفت: این فیلم ادای دین به زنان رزمنده و شهیدی است که از سال ۵۹ جنگیدند و الان ما یادمان رفته این ها در جنگ حضور داشتند.
«موقعیت مهدی» برایم تکرارنشدنی است
بازیگر فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» گفت: این اثر برای من اگر عمر سینمایی ام ادامه پیدا کند، کار تکرارنشدنی است.
رونمایی از پوستر بینالمللی «بیرویا»
در آستانهی اکران فیلم «بیرویا» در خانهی جشنوارهی فیلم فجر، از پوستر بینالمللی این اثر سینمایی رونمایی شد.
فیلم «شب طلایی» به کارگردانی «یوسف حاتمیکیا» در میان ۱۲ فیلم اکرانشده در ۶ روز برگزاری جشنواره فیلم فجر با دریافت ۲۸.۵ ستاره از منتقدان نتوانست شب درخشانی را بگذارند.
مریم سعادت: توان پسر مرا ترغیب به حضور کرد نه نام پدر
بازیگر فیلم سینمایی «شب طلایی» گفت: پذیرش نقش مادر قصۀ این فیلم برای من نه به دلیل اسم ابراهیم حاتمیکیا که به دلیل توانی بود که در یوسف حاتمیکیا دیدم؛ او جوانی بود که میدانست چه میخواهد.
بازیگر «شب طلایی»: قصه فیلم من را به خودش جذب کرد
بازیگر فیلم سینمایی «شب طلایی» گفت: قصه به نظرم قصه جذابی بود که من را به خودش جذب کرد و احساس کردم مخاطب هم میتواند چنین حسی را از داستان بگیرد.
پای ابراهیم حاتمیکیا به «چله سیمرغ» باز شد
با وجود تمرکز ششمین جلد از ویژه نامه چله سیمرغ ایرنا روی فیلم «هناس»، ابراهیم حاتمیکیا و غیبتش از جشنواره بخش قابل توجهی از فضای این ویژه نامه را به خود اختصاص داد.
"ملاقات خصوصی" عاشقانهای برای تمامی نسلها
"ملاقات خصوصی" روایت عاشقانه ای است که در دل آسیبهای اجتماعی شکل می گیرد و نشان میدهد لایههای پنهان جامعه همچنان در تب و تاب داستانهای به ظاهر ساده اما عمیق هستند.
تمجید ویژه اهالی رسانه از «موقعیت مهدی» در جشنواره چهلم
فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» اولین ساخته هادی حجازیفر توانسته علاوه بر نظر مخاطبان، نظر منتقدان و فعالان رسانه را با خود همراه کند و تبحر کارگردان سینما را به خوبی در روایتی در بستر جنگ به نمایش بگذارد.
رضا میرکریمی: ریتم «نگهبان شب» تند است
کارگردان فیلم «نگهبان شب» در نشست رسانهای گفت: اگر رسانهها منتشر نکنند باید بگویم ریتم فیلم بعضی جاها خیلی تند بود که خودش یک ضعف محسوب میشود.
داستانی از روزهای پایانی زندگی داریوش رضایینژاد یکی از دانشمندان هستهای که در عملیات تروریستی به شهادت رسید.
منتقدان درباره فیلم «هِناس» چه نوشتند؟
در هفتمین روز چهلمین جشنواره فیلم فجر، منتقدان نقدهای خود را درباره فیلم «هِناس» عرضه کردند؛ منتقدی بر این باور است که فیلمنامه «هِناس» نقش برانگیزانندگی ندارد و نحوه پرداخت فیلم به ترور معماگونه نبود؛ از سوی دیگر منتقدی، انتخاب مریلا زارعی برای این فیلم را هوشمندانه توصیف میکند.
«نگهبان شب»؛ نباید مرثیهگو باشم
هنوز هم سینمای ایران، با داشتن کارگردانهای باتجربه و جاافتاده، درگیرودار ماجرای دارا و ندار است. همچنان فقیر، نجیب است و ثروتمند، ظالم.
دسته ای که خودشان را جا گذاشتند
«دسته دختران» فیلمی بدون شخصیتپردازی و فقط به جهت گسترش عقاید فمینیستی با اصول غلط، دستهای که دسته نبود هر کس ساز خودش را میزد. ضعفهای فیلمنامه کاملا مشهود است.
«نگهبان شب» و «موقعیت مهدی» برای اهالی رسانه به نمایش در میآیند
هفتمین روز چهلمین جشنواره سراسری فیلم فجر در خانه جشنواره با دو فیلم «نگهبان شب» اثر رضا میرکریمی به همراه «موقعیت مهدی» به کارگردانی هادی حجازی فر، میزبان اهالی رسانه خواهد بود.
نظر شما