۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 84641503
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸۳ پروژه مخابراتی در کردستان به بهره‌برداری رسید

سنندج- ایرنا- همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، ۳۸۳ پروژه مخابراتی با یک هزار و ۲۴۰ میلیارد و ۷۶۹ میلیون ریال سرمایه‌گذاری در کردستان و با حضور مجازی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، طرح‌های مخابراتی استان کردستان امروز دوشنبه به صورت نمادین و با حضور ویدیو کنفرانسی عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیرعامل مخابرات ایران، استاندار کردستان، نمایندگان کردستان در مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی در سنندج افتتاح شد.

استاندار کردستان در آیین بهره برداری از این طرح ها اظهار داشت: برخی از این پروژه‌ها در حوزه توسعه سوییچ تلفن، ADSL و VDSL (۹۰ پروژه در همه شهرستان‌ها) است که برای بهره برداری از آنها ۳۸ میلیارد و ۷۰۴ میلیون ریال هزینه شده است.

اسماعیل زارعی کوشا میزان هزینه صورت گرفته برای افتتاح ۸۹ پروژه‌ مربوط به حذف کابل های اقماری در مناطق روستایی، تعویض سوییچ‌های قدیمی و ایجاد مرکز جدید در شهرستان‌های مختلف را ۸۷ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: اعتبار هزینه شده برای چهار پروژه‌ قابل افتتاح در شهرستان‌های دهگلان، سنندج، مریوان و سقز در زمینه افزایش پهنای باند هم ۵۷ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: برای افتتاح ۱۳ طرح مربوط به فیبرنوری در شهرستان‌های سنندج، بانه، دیواندره، سقز، قروه، دهگلان و کامیاران، ۴۴ میلیارد و ۳۹۱ میلیون ریال و احداث و بهره‌برداری از ۱۵ سایت جدید تلفن همراه در شهرستان‌های سقز، بانه، مریوان، قروه و بیجار هم ۴۶۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه برای بهره برداری از ۲۸ طرح ارتقا تکنولوژی ۳G/۴G در همه شهرستان‌ها هم ۲۹۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شده است، اضافه کرد: در زمینه توسعه شبکه انتقال و ارتقا uplink مراکز شهری و روستایی (همه شهرستان‌ها) نیز امروز ۱۴۴ پروژه با ۲۵۱ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال به بهره برداری می رسد.

آیین افتتاح طرح‌های مربوط به حوزه مخابرات امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت همزمان در چهار استان کردستان، اصفهان، کرمان و خراسان رضوی با سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برگزار شد.  

در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار شماره تلفن همراه اعتباری و دائمی با ضریب نفوذ ۱۳۷ درصد در کردستان فعال است تعداد ۹۳۸ روستای استان نیز تحت پوشش خدمات تلفن همراه اول مخابرات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha