۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 84641562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال ۱۲۳ هکتار از اراضی گلستان نهال‌کاری شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۳۸
کد خبر: 84641562
امسال ۱۲۳ هکتار از اراضی گلستان نهال‌کاری شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون و در راستای اجرای طرح پویش ملی نهال‌کاری افزون بر ۱۲۳ هکتار از اراضی استان تحت کشت نهال قرار گرفت.

عبدالرحیم لطفی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای پویش ملی نهال‌کاری در ۹ شهرستان کردکوی، علی‌آباد، گنبدکاووس، مراوه‌تپه، رامیان، کلاله، آزادشهر، بندرگز و گالیکش در حال انجام است که در مراحل اجرای آن ۱۸ هزار و ۱۰۰ نهال از گونه های مختلف کاشته شد.

وی بیان کرد: از این تعداد، هشت هزار نهال در جاده صوفیان – فراغی در شرق گلستان به طول ۱۲ کیلومتر کاشته شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: علاوه بر مناطق شهری، نهال کاری در روستاهای استان نیز در حال انجام است و در این راستا امسال در  ۱۷ بوستان روستایی با سطح ۶۶ هکتار  نهال کاری انجام شد.

وی چالش‌های توسعه جنگل‌کاری گلستان را تغییر اقلیم، حضور دام و نبود منابع اعتباری کافی اعلام کرد.

پویش ملی ایران سرسبز، هر ایرانی یک درخت با هدف توسعه فرهنگ درخت‌کاری با شناسایی مکان‌ها و محدوده‌های مناسب نهالکاری از جمله عرصه‌های ملی مخروبه، حاشیه راه‌ها، پادگان‌ها و بیمارستان‌ها با استفاده از ظرفیت و امکانات دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مردمی، بسیج و آموزش و پرورش، سمن‌ها و در حال انجام است.

در قالب این پویش مردمی قرار است تا پایان فصل درختکاری امسال در هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی و طبیعی گلستان نهالکاری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha