۵۶۱ میلیارد ریال پروژه آبرسانی در استان کرمانشاه افتتاح شد

کرمانشاه - ایرنا - آئین افتتاح همزمان آبرسانی پایدار به ۶۶ روستای استان کرمانشاه با اعتباری بیش از ۵۶۱ میلیارد ریال امروز دوشنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس‌جمهور در روستای «سلطان‌آباد» کنگاور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در این آئین با گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اعلام اینکه آبرسانی به ۶۶ روستای استان به بهره‌برداری رسید، گفت: برای آبرسانی به این تعداد روستا ۵۶۱ میلیارد رال از محل اعتبارات ملی هزینه شد.

به گفته او با افتتاح این تعداد طرح چهار هزار و ۴۹۲ خانوار با ۱۷ هزار و ۵۸ نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

وی اظهار داشت: این طرح ها در شهرستان های کرمانشاه، کنگاور، اسلام اباد غرب، سنقروکلیایی، پاوه، ثلاث باباجانی، گیلانغرب، جوانرود و دالاهو افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه گفت: همچنین امروز به صورت نمادین طرح آبرسانی در سه روستای سلطان آباد، آران و فش شهرستان کنگاور با اعتبار ۸۴ میلیارد ریال افتتاح شد.

کاکاوند در ادامه با بیان اینکه یک هزار و ۴۰۹ میلیارد تومان اعتبار مصوب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه است، افزود: ۴۶۰ روستایی که در تابستان گذشته دچار تنش آبی شده بود در دستور کار شرکت آبفا قرار گرفت و در دهه مبارک فجر مشکل تنش آبی ۱۲۲ روستا حل شد.

افتتاح ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در دهه فجر 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد اقتدار هر چه بیشتر مردم در روستاها هستیم، گفت: در دهه فجر امسال هزار میلیارد تومان پروژه افتتاح و یا کلنگ زنی را در دست اجرا داریم.

«منوچهر فخری» با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران توجه بسیار زیادی به بحث عمران و آبادانی دارد، افزود: روستائیان ما شایسته برخورداری از تمامی امکانات هستند.

وی یادآور شد: با توجه به تاکید استاندار بر رفع مشکلات در حوزه آب شرب روستایی قرارگاه عملیاتی برای بحث آبرسانی تشکیل شد.

فخری تصریح کرد: امسال متأسفانه ۲۳ درصد کاهش بارندگی نسبت به گذشته داشتیم همین مساله اهمیت آبرسانی را از یک ارزش ویژه برخوردار کرده است

وی گفت: امسال شاهد رقم بسیار خوبی در بخش آبرسانی استان بودیم، بحث آبرسانی به ۴۶۰ روستا که در دهه فجر شاهد افتتاح ۱۲۲ روستا از این میزان هستیم.

شهرستان کنگاور با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرف کرمانشاه واقع شده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می‌کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا، صدها طرح آب‌رسانی و برق رسانی روستایی، تامین مولدهای خورشیدی قابل حمل برای ۱۰ هزار خانوار عشایری و آغاز عملیات اجرایی جهاد آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا با حضور رییس‌جمهور در وزارت نیرو افتتاح شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز دوشنبه در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور در محل وزارت نیرو و از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با سراسر کشور طرح‌های آب‌رسانی به ۴۸۰ روستا و برق‌رسانی به ۲۱۱ روستا را به شکل رسمی افتتاح کرد.

همچنین در این مراسم بهره‌برداری از مولدهای خورشیدی قابل حمل که به ۱۰ هزار خانوار عشایری تحویل شده است، آغاز شد.

رییس‌جمهور در ادامه دستور آغاز عملیات اجرایی طرح جهاد آب‌رسانی به ۱۰ هزار روستا را صادر کرد. علاوه بر این عملیات اجرایی طرح جهادی توسعه و بهسازی شبکه برق ۴۵۰۰ روستا نیز آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha