۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۸
کد خبر: 84641852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برپایی جشن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب در آبدانان

ایلام - ایرنا - در هفتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، آیین جشن بزرگ فجر پیروزی در شهرستان آبدانان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم شاد و مفرح  اهالی روستاهای پشت قلعه، جابر انصار و هزارانی با اجتماع در روستای شهرک هزارانی و اجرای بازی‌های محلی، طناب بازی، اسب دوانی، دال پلان، شعر و سرودهای محلی، موسیقی سنتی، رقص محلی، مسابقه دو و بیان خاطرات انقلابی، یاد و نام حضرت امام (ره) و شهدای همیشه جاوید دوران پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را گرامی داشتند.

امام جمعه آبدانان در این مراسم گفت: مات مسلمان ایران با هدایت حضرت امام در سال ۵۷ با نثار جان خود و فرزندانشان حکومت فاسد و دیکتاتوری شاهنشاهی را منقرض و با اراده خود نظام جمهوری اسلامی را جایگزین آن کردند.

حجت الاسلام محمد سوری با تجلیل از نقش آفرینی مردم افزود: امروز ایران مردمی ترین نظام سیاسی در جهان است که تمام امور سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی آن بطور توسط مردم اداره می شود.

فرماندار آبدانان نیز در این آیین گفت: رمز موفقیت امروز ما وحدت ، اتحاد و خودداری از هرگونه تفرقه و دشمنی و تلاش برای سازندگی کشور است.

یدالله حاتمی افزود: تمام همت دولت سیزدهم رفع مشکلات و ایجاد رفاه برای اقشار مختلف مردم است.

وی افق آینده انقلاب را امیدوارکننده ارزیابی کرد و یادآور شد: دهه فجر امسال ۱۰ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال در این شهرستان افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
پخت و توزیع انواع غذاهای سنتی، برپایی منظم سیاه چادرهای محلی، استفاده زنان و دختران روستایی از لباس های محلی و استقبال مردم و شرکت کنندگان در مراسم از اکیب های واکسن کرونا شبکه بهداشت و درمان از جلوه های جشن شادی مردم شهرک هزارانی و روستاهای همجوار در آبدانان در دهه فحر انقلاب اسلامی بود.
 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha