۸۴۹ پروژه مخابراتی و ارتباطی در خراسان جنوبی افتتاح شد

بیرجند - ایرنا - ۸۴۹ پروژه مخابراتی و ارتباطی با سرمایه‌گذاری ۷۴ میلیارد تومان در هفتمین روز دهه فجر همزمان با پروژه‌های سراسر کشور در خراسان جنوبی افتتاح شد.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح این پروژه‌ها که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۲ هزار میلیارد تومان پروژه ارتباطی و مخابراتی در سراسر کشور افتتاح می‌شود که ۸۴۹ پروژه مربوط به این استان است.

حسن آذری نصرآباد افزود: زمینه‌های مختلف توسعه شبکه‌های مخابراتی در خراسان جنوبی فراهم شده که توسعه سیستم‌های ارتقا، توسعه شبکه فیبر نوری، افزایش ظرفیت دیتا و تلفن ثابت از جمله آن است.

وی شاخص‌ترین پروژه‌های افتتاحی را مربوط به توسعه شبکه موبایل و فیبر نوری برشمرد و گفت: فیبر نوری زیرساخت اصلی زیرساخت‌های مخابراتی را تشکیل می‌دهد که ۱۰۰ کیلومتر فیبرنوری افتتاح شد.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال هم نزدیک به ۲۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف از جمله توسعه تلفن ثابت، تلفن همراه و فیبر نوری انجام شده و پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: رشد خوبی نسبت به سالیان گذشته در پروژه‌های مخابراتی و ارتباطی داشتیم که بخشی از آن به دلیل اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا توجه همه بخش‌های جامعه از جمله آموزش، تجارت، کسب و کار ر به این سمت جلب و منجر به افزایش سرمایه‌گذاری شد.

وی تصریح کرد: در بازه بعد از شیوع کرونا و یک سال و نیم گذشته ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش شبکه‌های مخابراتی استان انجام شده که معادل ۱۰ سال قبل از کرونا بوده است.

آذری نصرآباد گفت: دلیل عمده این سرمایه‌گذاری ایجاد نیاز شدید در جامعه و مردم بوده که علیرغم مشکلات زیاد شرکت مخابرات، این میزان سرمایه‌گذاری در استان انجام شده است.

وی با اشاره به توسعه شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی در روستاهای استان افزود: قسمت عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای پروژه‌های شبکه روستایی توسط شرکت مخابرات ایران و بخشی نیز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

مدیر مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: اقدامات فیبررسانی به روستاها، احداث یا ارتقای سایت‌های تلفن روستایی تداوم دارد و متناسب با برنامه‌های وزارت ارتباطات ما نیز به سهم خود آمادگی داریم زمینه ارائه خدمات بهتر به این مناطق فراهم شود.

وی درباره قطعی برخی شبکه‌های اینترنتی مخابرات گفت: گاهی ممکن است موانعی سبب قطعی اینترنت شود که بعضا از جانب مشترکان است و تا حد امکان سعی کرده‌ایم خرابی‌های سال‌های گذشته را کاهش دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha