۸۶ درصد تعهد اشتغال امسال کلاله محقق شد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله واقع درشرق استان گلستان از تحقق ۸۶ درصدی تعهد اشتغال این شهرستان درسال جاری خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع هزار و ۴۲۱ تعهد ایجاد شغل در کلاله، هزار و ۲۲۸ مورد آن محقق شد.

به گزارش ایرنا، محمد سرگلزایی روز دوشنبه در جلسه ستاد اشتغال کلاله افزود: اشتغال ایجاد شده درسال جاری توسط دستگاه‌های اجرایی و اداری، پرداخت تسهیلات بانکی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی انجام شد.

وی ادامه داد: امسال ۲۶ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای مشاغل خرد و خانگی و طرح‌های پشتیبان این نوع اشتغال به کلاله اختصاص یافت که برای کل این تسهیلات پرونده تشکیل و متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گفته وی، بانک‌های عامل تاکنون نیمی از تسهیلات اختصاص یافته را به متقاضیان پرداخت کردند.

 رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلاله همچنین اظهار داشت که از سال ۹۷ تاکنون و از محل تسهیلات اشتغال حوزه روستایی و عشایری افزون بر ۵۳۰ میلیارد ریال به متقاضان پرداخت شده است.

فرماندار کلاله نیز در این جلسه برلزوم استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به آن، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان برای ایجاد فرصت‌های شغلی تاکید کرد.

فرهاد شیبک توجه به مهارت آموزی افراد بیکار و نیز اشتغال خُرد و خانگی را در ایجاد فرصت‌های شغلی در کلاله موثر دانست و از بانک‌های این شهرستان خواست در پرداخت تسهیلات اشتغال همکاری بیشتری با متقاضیان داشته باشند.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha