۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1766
کد خبر: 84642004
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیشترین جذب نیرو در آموزش و پرورش برای دوره ابتدایی و مناطق محروم است

تهران - ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: بیشترین جذب نیرو در آزمون استخدامی ۱۴۰۰ این وزارتخانه برای آموزش در دوره ابتدایی و مناطق محروم است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، یوسف نوری روز دوشنبه در حاشیه در آیین افتتاح چندین طرح و برنامه انجمن اولیا و مربیان افزود: امسال با افزایش ۱۵ هزار نیرو درصدد هستیم تا مشکلات اصلی کمبود نیرو رفع شود.

وی تصریح کرد: همچنین در تلاش هستیم استاندارد برای مشاوران مدرسه از نسبت یک مشاور به ۷۵۰ دانش آموز به یک مشاور به ۴۸۰ دانش آموز برسد.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۰ قرار است تا پایان امسال برگزار شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره آخرین تصمیمات درباره لایحه رتبه بندی معلمان اظهار داشت: جلسه بررسی اشکالات این لایحه  امروز در مجلس برگزار می‌شود.

نوری در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین نتایج علمی دانش آموزان یادآورشد: مهم ترین شاخص رتبه بندی‌های علمی دانش‌آموزان در المپیادها نمایان می‌شود که پس از انقلاب و  از اواسط دهه ۶۰ آغاز شد ، ایران توانست در این المپیادها همواره جزو کشورهای برتر قرار گیرد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین هفته گذشته از مدال آوران المپیادها تجلیل شد که بیش از ۳۰۰ نفر در رشته های مختلف تجربی، ریاضی و علوم تجربی و سایر حوزه‌های بودند.

نوری همچنین جشنواره خوارزمی را در رتبه‌های علمی دانش آموزان مهم دانست و گفت: رویش مناسبی در این جشنواره صورت گرفته، چرا که جشنواره خوارزمی پایه‌ شرکت‌های دانش بنیان امروزی را بنا نهاده است.

وی افزود: رتبه علمی دانش‌آموزان تاکنون به دلیل کنکور محور بودن نظام آموزشی به حد کاملا مطلوب نرسید، اما وزارت آموزش و پرورش قرار است براساس تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کاهش تاثیر کنکور آزمون‌های استاندارد در پایه‌های دهم و یازدهم  را برگزار کند که امیدواریم وضعیت بهتر از گذشته شود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha