۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 84642019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکوردشکنی خشونت مسلحانه در مدارس آمریکا

۱۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84642019
رکوردشکنی خشونت مسلحانه در مدارس آمریکا

تهران- ایرنا- وقوع موارد متعدد تیراندازی در مدارس، همچنین آمار نشان‌دهنده افزایش خشونت مسلحانه در کلاس درس‌های آمریکا طی یک دهه گذشته است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا رویترز در گزارشی با اشاره به تیراندازی های فراوان در مدارس آمریکا طی ماه‌های اخیر نوشت: شواهد و مدارک نشان می‌دهد چالش‌ها و استرس‌های ناشی از همه‌گیری منجر به وخامت خشونت مسلحانه در آمریکا شده است. پژوهشگران نیز از این بابت نگران هستند که شرایط وخیم‌تر شود.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی اوری‌تاون/ Everytown for Gun Safety  مدارس آمریکا طی سال تحصیلی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ صحنه ۱۴۱ مورد تیراندازی بوده‌اند. این آمار بیشتر از آمار همه سال ها طی یک دهه گذشته است.  

مشکلاتی که قبل از وقوع همه گیری نیز وجود داشت؛ مانند نابرابری و منابع ناکافی با وجود همه‌گیری بدتر شده است. ضمن اینکه شیوع کرونا نیز چالش های جدیدی را مانند استرس پدید آورده است تا حدی که بر اساس آمار انجمن ملی آموزش نیمی از آموزگاران خواستار بازنشسنگی پیش‌از موعد یا استعفا هستند.  

این وضعیت یعنی بزرگسالان کمتری در ارتباطات با دانش اموزان خواهند بود که شاهد علائم هشداردهنده گرایش کودک به سمت رفتار خشونت‌طلبانه باشند.

رون آوی استور کارشناس خشونت در مدارس می گوید: کودکان وارد نظامی می‌شوند که بسیار ضعیف شده است. ما شاهد انواع مختلفی از خشونت مسلحانه و به طور کلی خشونت هستیم. شرایطی که در آن همه چیز بدتر می‌شود.  

کاترین شوویت، افسر بازنشسته پلیس فدرال آمریکا و نویسنده کتاب «کشتار را متوقف کنید»، می گوید یکی دیگر از عوامل کلیدی در افزایش خشونت برنامه های نامنظم اولیا در زمان همه گیری است. این وضعیت به معنای نظارت کمتر، کاستن از برنامه های روزانه قابل پیش‌بینی برای کودکان شده که به همین دلیل اولیا، آموزگاران و دیگران نمی توانند نشانه های هشداردهنده رفتار پرخطر را در کودکان ببینند.  

به گفته جولیان پترسون، استاد جرم‌شناسی در دانشگاه هام‌لند در دسترس بودن سلاح نیز از دیگر عوامل اصلی گسترش خشونت مسلحانه است. فروش اسلحه هر ماه در سال گذشته با رکورد بی‌سابقه ای روبرو بود. بسیاری از این سلاح ها در محل امنی در خانه نگهداری نمی شود و نوجوانان به آن دسترسی دارند.    

وی افزود: یکی از مهم ترین کارهای مدارس، ایجاد نظام های پاسخ به بحران و گروه هایی است که دانش اموزان و آموزگاران بتوانند در ان نگرانی هنای خود را در مورد دانش اموزان مشخص گزارش کنند. این اطلاعات قابل ارائه به افراد متخصص است تا تهدیدها را بسنجند.  اطلاع از محرک های اصلی افزایش خشونت، ممکن نیست ولی پژوهشگران معتقدند حذف خدمات مدارس عاملی موثر در این امر است.   

پترسون نتیجه‌گیری کرد: بسیاری عواملی که از خشونت جلوگیری می کند، مانند کلاس های فوق برنامه، ورزشی و غیره هنوز در بسیاری شهرها و ایالت ها برقرار نشده اند. همه گیری نشان داد که مدرسه فقط محل یادگیری نیست.   

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha