بارش‌ برف و باران جاده‌های اصلی خراسان رضوی را لغزنده کرد

مشهد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت:بر اساس اعلام راهداران و سامانه‌های نظارتی، بارش برف و باران در برخی جاده ها بویژه جاده‌های اصلی استان موجب لغزندگی سطح این محورها شده است .

ابراهیم نصری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارش برف پراکنده در جاده های اصلی باغچه - نیشابور( محدوده گردنه شریف آباد) ، باغچه - تربت حیدریه( محدوده گردنه رباط سفید) و  تربت حیدریه - باغچه سطح این محورها را لغزنده کرده است. 

وی اضافه کرد: بارش باران در مسیرهای ارتباطی تربت جام ، فریمان و آزادراه باغچه - مشهد  و همچنین مه گرفتگی در جاده  سرخس - مشهد در محدوده گردنه مزداوند موجب لغزندگی سطح این مسیرها شده است.

بر اساس هشدار اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، بارش‌ها از عصر دیروز همراه با کاهش دما در استان آغاز شده و تا روز سه‌شنبه به شکل برف و باران بویژه در مناطق کوهستانی ادامه دارد.

۵۱ گردنه در راههای شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha