مشاور وزیر کشور: مشکل زباله مازندران تا پایان دولت سیزدهم رفع می‌شود

ساری - ایرنا - مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن با اظهار این که وجود زباله زیبنده استان گردشگری مانند مازندران نیست ، گفت : مشکل ساماندهی بهداشتی زباله در مازندران تا سه سال و نیم آینده یعنی تا پایان عمر دولت سیزدهم حل می‌شود.

به گزارش ایرنا ، علیرضا انصاری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی تامین مسکن اقشار آسیب پذیر مازندران در ساری افزود: مدیریت پسماند و بازیافت طلای کثیف در مازندران با بهره گبری از ظرفیت شرکت های داخلی و سرمایه گذاری خارجی با احداث نیروگاه زباله سوز در سال های آینده به طور کامل رفع می شود. 

وی از فراهم شدن مقدمات لازم برای  ورود یک شرکت چینی جهت حل مشکل زباله مازندران خبر داد و گفت که معضل زباله مازندران با تولید برق و کود از آن حل خواهد شد.

 مشاور وزیر کشور با ابراز امیدواری نسبت به صدور مجوز لازم برای اجرای طرح تولید کود از زباله در سفر استانی رییس جمهور به مازندران ، افزود : تکنولوژی تولید کود از زباله در کشور وجود دارد و از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در این بخش استفاده می شود.

وی با تایید این که فاضلاب هم تبدیل به معضل دیگری برای مازندران شده است ، گفت : استفاده مجدد از فاضلاب و پساب برای آبیاری و کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد. 

انصاری افزود : افزایش جمعیت، مهاجرت به شهرها و گسترش شهرنشینی، ارتقای استانداردهای زندگی، رشد و گسترش صنایع حجم بالایی از فاضلاب را تولید می کنند که در صورت تصفیه می تواند به عنوان منبعی برای تامین آب، مواد و انرژی مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد : استفاده از فرصت تهاتر زمینه مطلوبی را فراهم کرده است تا علاوه بر بهره گیری از  توان و ظرفیت شرکت های خارجی، کارها را نیز عملیاتی کنیم تا به ه سرانجامی برسند.

 مشاور وزیر کشور در امور مسکن همچنین در این نشست بر ضرورت اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یک طرح انقلابی و ارزشمند تاکید کرد و گفت : دولت سیزدهم از تمام ظرفیت های قانونی برای خانه دار شدن مردم استفاده می کند.

وی بر لزوم اهتمام بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط در راستای اجرای کامل طرح جهش تولید ملی مسکن تاکید کرد و افزود : دستگاه‌های اجرایی بویژه منابع طبیعی، محیط زیست، آب و فاضلاب و مسکن و راه و شهرسازی باید با تسهیل گری زمینه خانه دار شدن مردم را فراهم کنند. 

انصاری با تاکید بر این که موانع موجود در طرح جهش تولید مسکن باید با  اتخاذ راهکارهای درست و اصولی و اهتمام بیشتر مسوولان دستگاه های اجرایی رفع شود ، گفت : مازندران با این که از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی در کشور است  و در ارز آوری، ارزش آفرینی و افزایش تولید ناخالص ملی کشور سهم بالایی را در اختیار دارد، اما در زمینه زیرساخت ها با مشکلات متعددی مواجه است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در صدد است سهم خود از تهاتر نفتی را دریافت و مشخص کند ، افزود : در آینده نزدیک سهم مازندران در ارزآوری و صادرات مشخص می شود تا بر مبنای آن نیز برنامه ریزی لازم صورت گیرد. 

مشاور وزیر کشور گفت : دولت سیزدهم آمده است کم کاری دولت گذشته را جبران و فرامین امام و رهبری را اجرا کند و یکی از آنها تقویت تولید داخلی است و در این راستا زمین های واگداری شده به متفاصیان برای سرمایه گذاری در صورتی که تاکنون  محقق ن شده باید بازپس گرفته شود.

وی تاکید کرد : اجرای عدالت و مبارزه با فساد و رانت خواری شعار اصلی دولت سیزدهم است و آن را اجرایی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha