۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 84643310
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدرسه خیرساز غضنفریان در شهر زنجان افتتاح شد

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۲۵
کد خبر: 84643310
مدرسه خیرساز غضنفریان در شهر زنجان افتتاح شد

زنجان - ایرنا - همزمان با بهره برداری متمرکز از ۲ هزارو ۹۵۰ مدرسه در سطح کشور با شرکت ویدئو کنفرانسی معاون اول رییس جمهور به مناسبت دهه فجر، مدرسه خیرساز زنده یاد حسن غضنفریان نیز با حضور استاندار زنجان در این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، این واحد آموزشگاهی در هزارو ۴۸۹ مترمربع زیربنا با اعتبار نزدیک به ۶ میلیارد تومان توسط خیر نیک اندیش غلامحسین مطهری احداث شده است.  

استاندار زنجان در این مراسم به ضرورت تلاش برای ارتقای سرانه فضای آموزشی و سرانه آموزشی استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه زنجان در بسیاری از شاخص‌ها جزو استان‌های در رتبه ۲۵ تا ۳۰ است که باید این جایگاه ها را ارتقا دهیم.  

محسن افشارچی افزود: توسعه فضاهای آموزشی در استان متناسب با نیازها، با همت مدیران اجرایی و همراهی خیرین در آینده نزدیک قابل تحقق است.  

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی در این استان ۶.۱ مترمربع است که نسبت به میانگین کشور با ۵.۴ مترمربع، مقداری بالاتر است.  

جهانگیر صفری افزود: ۳۰ درصد از مدارس این استان با مشارکت و حمایت خیران نیک اندیش ساخته شدند.

وی خاطرنشان کرد: خَیرین مدرسه ساز یادگاری از خود باقی می گذارند که هیچ وقت فراموش نمی شود و کار ارزشمند آنها ماندگار باقی خواهد ماند.

صفری با بیان اینکه کار خَیرین موجب می شود، فرهنگ کار خیر در دانش آموزان توسعه یافته و نهادینه شود، اظهار داشت: طی چهار سال اخیر ۶۶ مدرسه خَیری در سطح استان ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز از وجود ۲ هزارو ۲۰۰ مدرسه در این استان خبر داد و گفت: مدارس عادی دولتی شامل دریافت سرانه آموزشی ۲۰ هزار تومانی به ازای هر دانش آموز هستند، سرانه در مدارس فنی حدود ۲ برابر این مقدار است.  

علی اسماعیلی خاطرنشان کرد: در اختصاص سرانه، زنجان جزو استان های دسته سوم است و از این جهت در بین استان ها در رتبه ۲۷ قرار داریم.  

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در این استان زنجان مشغول تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha