۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84643341
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پایان هفته کردستان بارانی است

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۰۴
کد خبر: 84643341
پایان هفته کردستان بارانی است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه، استان تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که بارش‌های آن تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عمده فعالیت این سامانه بارشی در روزهای پنجشنبه و جمعه است و بیشتر نیمه غربی استان را در بر می‌گیرد.

وی افزود: بارش باران در شهرها و برف در ارتفاعات، رعد و برق، وزش باد قابل ملاحظه و احتمال وقوع بهمن در نقاط برفی و ارتفاعات از جمله پیامدهای این سامانه است، انتظار داریم که در شهرهای مریوان، سروآباد و سقز میزان بارش‌ها به ۳۰ تا ۴۰ میلی‌متر برسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: وضعیت هوای کردستان در چند روز آینده روند افزایشی دارد و پیش بینی می‌شود حدود هفت تا هشت درجه دمای هوای استان گرمتر شود.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهر بابارشانی در بیجار با دمای منفی ۱۲ درجه سانتی گراد سردترین و روستای سلین در سروآباد با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد گرمترین نقطه استان بودند، دمای شهر سنندج مرکز استان نیز بین منفی ۶ و هشت درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha