میرجلیلی: حادثه زمین فوتبال چوار ایلام باید ثبت ملی شود

تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج ورزشکاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر بیان حقایق حادثه زمین فوتبال چوار ایلام گفت: به دنبال ثبت ملی این اتفاق هستیم تا به عنوان نماد مظلومیت جوانان ایرانی آن را به جهانیان معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، هواپیماهای عراقی در ۲۳ بهمن سال ۱۳۶۵ زمین فوتبال بخش چوار را در استان ایلام بمباران کردند. در این زمین دیدار دوستانه بین تیم منتخب چوار و جوانان ایلام در جریان بود و  اقدام نظامی علیه آنان موجب شهید شدن ۱۵ فوتبالیست، داور و تماشاگر شد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره سه هزار شهید استان ایلام که در تاریخ ۳۰ آبان ۱۴۰۰ برگزار شد. معظم له در این دیدار با اشاره به شهادت چندین ورزشکار و تماشاچی ایلامی بر اثر بمباران مسابقه فوتبال در ۲۳ بهمن ۶۵ تاکید داشتند که نویسندگان و هنرمندان، با بیان حقایق در ابعاد جهانی، مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا کنند.

«مهدی میرجلیلی» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به سال‌روز حادثه تلخ بمباران زمین فوتبال چوار اظهار داشت: این یک فاجعه و جنایت از سوی رژیم بعث عراق بود و زمین سبز فوتبال را از خون جوانان ایرانی سرخ کرد. هر چه از ابعاد این جنایت گفته شود کم است. مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای کنگره سه هزار شهید ایلام فرمودند که باید روی این مساله کار فاخر انجام شود. معظم له با اشاره به بمباران این زمین یادآور شدند عمق فاجعه زمانی بود که خلبان هواپیمای عراقی وقتی دید که دیدار ورزشی انجام می‌شود برگشت و بمباران کرد.

رییس سازمان بسیج ورزشکاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در زنده نگه داشتن یاد شهدای آن حادثه تصریح کرد: باید مظلومیت شهدای زمین چوار در ابعاد مختلف به جامعه و نسل جدید انتقال داده شود و کار هنری روی آن انجام گیرد. در این زمینه با کمک فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در حال تدوین طرح‌هایی هستیم تا واقعیت این حادثه به فراموشی سپرده نشود. مطالبه رهبری انجام کار فاخر ملی برای این اتفاق است و ما نیز در این زمینه از هیچ تلاش فرو نخواهیم گذاشت.

میرجلیلی با قدردانی از زحمات سردار «داود آذرنوش» در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدای چوار عنوان کرد: اقدامات خوبی در جهت ثبت ملی زمین چوار به عنوان نماد مظلومیت ورزش در دفاع مقدس انجام شده است و در استان نیز دست‌اندرکاران به دنبال پوشش رسانه‌ای این کار هستند. امیدوارم بتوانیم این زمین را به عنوان نمادی از مظلومیت ورزش ایران در دفاع مقدس به جهانیان معرفی کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha