مجمع خلق کره شمالی وعده توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی داد

تهران - ایرنا - رسانه دولتی کره شمالی از وعده پارلمان این کشور در جلسه مجمع خلق برای توسعه اقتصادی و بهبود رفاه اجتماعی مردم خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری «رویترز» پارلمان کره شمالی وعده داد در برابر تحریم های بین المللی و همه گیری ویروس کرونا، بهبود شرایط رفاه اجتماعی مردم و توسعه اقتصادی را در دستور کار خود قرار می دهد. 

مجمع خلق کره شمالی که در تاریخ ۶ و ۷ فوریه (۱۷ و ۱۸ بهمن) برگزار شد مباحتی مربوط به بودجه، قانون های نگهداری کودک و حمایت از شهروندان خارج از کشور را دنبال کرد.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جلسه مجمع خلق حاضر نشد و این جلسه به ریاست «چوئی ری اونگ هایی» مشاور اصلی وی که رئیس کمیته مجمع خلق است برگزار شد. پارلمان کره شمالی نیز به ندرت در جلسات مجمع خلق  شرکت می کند و به طور معمول تصمیم گیری ها درباره بودجه، مسائل حقوقی و حقیقی مانند دیگر امور توسط حزب کارگر که بیشترشان از اعضای مجمع هستند تائید می شود. 

مجمع خلق کره شمالی درحالی برگزار شد که این کشور با  افزایش مشکلات اقتصادی در میانه تحریم های برنامه های تسلیحاتی، قرنطینه و محدودیت های همه گیری ویروس کرونا که منجر به قطع تجارت با چین شده ، مواجه است. 

براساس این گزارش روز گذشته آمریکا از کره شمالی خواست تا برنامه های موشک های بالستیک خود را متوقف کند و نیازهای مردم کشورش را در اولویت قرار دهد. در همین حال روسیه و چین تحریم های بین المللی را به دلیل بدتر شدن شرایط بشردوستانه مورد نکوهش قرار دادند. 

در ماه دسامبر «کیم جونگ اون» از برنامه ۵ ساله اقتصادی سخن گفت اما هشدار داد مقاومت اقتصادی طی سال جاری در راه است  که به تقویت اقتصاد و بهبود زندگی مردم منجر خواهد شد. 

گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور  حقوق بشری کره شمالی پیش تر گفته بود بیشتر مردم این کشور بسیار آسیب پذیر و در معرض خطر گرسنگی قرار گرفته اند. شرایط در بحبوحه بحران همه گیری ویروس کرونا با انزوای بیشتر کره شمالی وخیم تر شده است. 

کره شمالی هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا را از آغاز همه گیری در این کشور ثبت نکرده است با این وجود مرزهای خود را بسته و محدودیت های مسافرتی شدید و سختگیرانه ای اعمال کرده است. 

اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ با بزرگترین انقباض خود در ۲۳ سال گذشته به دلیل تحریم های بین المللی، همه گیری ویروس کرونا و شرایط آب و هوایی بد رو به رو شده است. 

برخلاف آخرین نشست این مجمع  که ماه سپتامبر سال گذشته برگزار شد و رهبر کره شمالی پیشنهاد کرد تا خطوط اضطراری تلفن میان دو کره برقرار شود و از سیاست خصمانه آمریکا انتقاد کرد، در جلسه مجمع خلق این دوره  به سیاست های خارجی و یا روابط میان دو کره هیچ اشاره ای نشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha