اخبار کوتاه اشنویه

۱۹ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۲۰
کد خبر: 84643699
اخبار کوتاه اشنویه

مهاباد- ایرنا - افتتاح طرح های آب و خاک همزمان با طرح های استانی و دستگیری شکارچیان متخلف از مهمترین اخبار شهرستان اشنویه طی هفته جاری است.

فرماندار اشنویه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح های آب و خاک اشنویه همزمان با طرح های استانی به صورت ویدئو کنفرانس شامل اجرای طرح آبیاری تحت فشار در یک هزار و ۲۰۱ هکتار اراضی شهرستان به بهره برداری رسید.

سید علی ترابی بیان کرد: در مجموع  ۱۵میلیارد ریال اعتبار جهت افتتاح این طرح ها هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، به مناسبت دهه فجر ۵۸ طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی در شهرستان اشنویه در این ایام افتتاح یا کلنگ زنی می شود که در مجموع برای این طرح ها هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

دستگیری شکارچیان متخلف در اشنویه

رییس اداره حفاظت محیط زیست اشنویه گفت: براساس گزارش مردمی مبنی بر حضور شکارچیان متخلف در حاشیه رودخانه گدار، یگان حفاظت محیط زیست این اداره به محل اعزام شدند.

کریم خضری افزود: یگان حفاظت محیط زیست اشنویه با شناسایی چهار نفر شکارچی متخلف آنان را قبل از هر گونه شکاری دستگیر کردند.

وی بیان کرد: از متخلفان چهار قبضه اسلحه به همراه تعدادی ادوات شکاری کشف و پرونده جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی افزود: همچنین با رصد فضای مجازی ۲ نفر شکارچی متخلف نیز شناسایی و با احضار به اداره حفاظت محیط زیست با تکمیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: از این شکارچیان نیز  یک سر خرگوش و ۲  قطعه کبک که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده بود، کشف و جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست از آنان اخذ شد.

اشنویه از شهرستان‌های مرزی آذربایجان‌غربی است که باتوجه به وضعیت اکولوژیکی و برخورداری از سیمای زیست محیطی مطلوب از زیستگاه‌های مهم استان به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha