برپایی نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - همزمان با فرا رسیدن دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نمایشگاه صنایع دستی و تصاویر دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مقامات پاکستانی، سفیر ایران و شخصیت های فرهنگی و اجتماعی در «اسلام آباد» برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایشگاه صنایع دستی و عکس به مناسبت بزرگداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران روز سه‌شنبه به همت رایزنی فرهنگی ایران در محوطه باز موزه هنرهای ملی پاکستان "لوک ورثه" در شهر اسلام‌آباد برگزار شد.

«شفقت محمود» وزیر آموزش و پرورش پاکستان به عنوان میهمان ویژه، «سید محمد علی حسینی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی کشورمان و «فرامرز رحمان زاد» رئیس خانه فرهنگ ایران در راولپندی در این مراسم حضور داشتند.

همچنین روسای نهادهای ایرانی در پاکستان، خانواده های ایرانی مقیم اسلام آباد، نمایندگان رسانه‌های الکترونیکی، روزنامه‌نگاران و جمع زیادی از مردم و شخصیت های فرهنگی و هنری پاکستان در نمایشگاه فرهنگی ایران حضور یافتند.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در پاکستان

وزیر آموزش و پرورش پاکستان در سخنرانی خود در این مراسم، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت که کشورش و جمهوری اسلامی ایران از روابطی دوستانه در تمام زمینه ها برخوردارند.

شفقت محمود با اشاره به ریشه دار بودن روابط ایران و پاکستان به ویژه در حوزه های فرهنگی، بر ضرورت تعمیق همکاری های فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد و آن را موجب شکل گیری هماهنگی بیشتری میان دو همسایه برشمرد.

وی افزود: مفتخریم که امروز و بار دیگر شاهد برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران هستیم.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان نیز گفت: ایران و پاکستان هر دو کشورهایی با ریشه های عمیق فرهنگی و تاریخی از تمدن های هزاران ساله برخوردارند و مشترکات فراوان فرهنگی، دینی، زبانی و تاریخی میان دو کشور باعث شده تا حتی بتوان ایران و پاکستان را یک سرزمین و یک کشور دانست.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در پاکستان

وی با ادای احترام به مقام معمار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) و شهدای‌ کشور تاکید کرد: آینده درخشان تری در انتظار روابط دو ملت و دو کشور است و ما می توانیم با توسعه همکاری ها در حوزه های فرهنگ، هنر و سینما نقش پررنگ تری برای نزدیک کردن روابط میان دو ملت ایران و پاکستان ایفا کنیم.

رایزن فرهنگی ایران افزود: ایران پس از انقلاب اسلامی و به رغم توطئه های منفی و زهرآلود دشمنان ملت ایران، توانست در همه عرصه‌ها به ویژه فرهنگی، هنری و سینمایی به جایگاه برتری دست یابد و امروز هنرمندان ایرانی، کارگردانان و بازیگران در صحنه های مختلف و جشنواره های جهانی برای میهن اسلامی افتخار می آفرینند.

حضور پرتعداد رسانه های دولتی و غیردولتی پاکستان برای پوشش خبری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و نمایشگاه صنایع فرهنگی کشورمان قابل توجه بود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در پاکستان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha