برق مورد نیاز صنایع استان هرمزگان تامین می‌شود

تهران- ایرنا- مدیرعامل نیروگاه هرمز گفت: ساخت بخش بخار نیروگاه هرمز برق مورد نیاز بخش صنعت استان هرمزگان را تامین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علی مولایی» امروز (سه‌شنبه) در مراسم مبادله قرارداد ساخت بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز افزود: احداث بخش بخار نیروگاه هرمز کمک خواهد کرد مشکلاتی که پیشتر در زمینه برق این استان ایجاد شده بود رفع شود.

وی ادامه‌داد: بخش بخار نیروگاه هرمز اشتغال‌زایی خوبی برای استان هرمزگان به همراه خواهد داشت، به‌گونه ای که اکنون ۴۰ نفر در این طرح مشغول به کار هستند که به ۸۰ نفر افزایش خواهد یافت.

در ادامه رییس هیات مدیره شرکت توسعه برق غدیر اوکسین نیز گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی هرمز به ظرفیت اسمی ۲۳۵ مگاوات در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بندرعباس در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار ساخته شده و هدف از احداث آن تامین برق پایدار در جنوب کشور و همچنین تامین برق صنایع متعدد مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس بوده است.

«سید مهدی متولیان» افزود: این نیروگاه پس از نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی قشم، دومین نیروگاه شرکت سرمایه‌گذاری برق و انرژی غدیر از نظر ظرفیت در هرمزگان است. بخش گاز نیروگاه شامل یگ توربین گازی به ظرفیت اسمی ۱۶۰ مگاوات است و از آذر ۱۳۹۷ وارد مدار شده است اما با اعمال تحریم‌های بین المللی ساخت بخش بخار آن متوقف شده بود.

وی ادامه‌داد: با این حال با توجه به شرایط خاص کشور در مصرف و تولید انرژی برق و همچنین استقرار صنایع متعدد استراژی از جمله صنایع فولادی و آلومینیوم در مجاورت ساختگاه نیروگاه داخل منطقه ویژه اقتصادی بندرعباس، پس از مذاکره‌های متعدد و فشرده نسبت به انتخاب پیمانکار برای از سرگیری احداث بخش بخار نیروگاه هرمز اقدام شد.

به گفته متولیان، با احداث بخش بخار به ظرفیت ۷۵ مگاوات ظرفیت نیروگاه به ظرفیت اسمی طرح ۲۳۵ مگاوات خواهد رسید و بازده نیروگاه از حدود ۳۲ درصد به بیش از ۴۸ درصد ارتقاء خواهد یافت.

وی افزود: احداث این بخش کمک به سیاست تامین برق توسط صنایع است.

همچنین مدیرعامل شرکت اوکسین نیز گفت: تامین بخشی از منابع مالی این طرح از آلمان است و ۷۵ میلیون یورو تامین خواهد شد و براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از تجهیزات از داخل و بخشی نیز از خارج تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha